Bestyrelsesmedlem

Ole Kristian Bottheim, 1964.

Vicedirektør, Center for Ejendomme, Region Hovedstaden

Erhvervserfaring og uddannelsesbaggrund

Uddannet: Master of Science, civilingeniør byg.

Ansættelsessteder

• Vicedirektør, Center for Ejendomme, Region Hovedstaden
  • Ejer og adm. direktør – OKB Management
  • Adm. direktør – Cubic Group
  • Projektchef/afd. chef – Skanska , NCC
  • Projektchef/byggedirektør – Calum A/S, Sjælsøgruppen, KLP
  • Bygherrechef – DTU Campus Service

Tillidshverv

• Bestyrelsesmedlem – Bygherreforeningen

Motivation og mærkesager

Ole Kristian Bottheim bidrager til foreningen med en bred erfaring og forståelse af byggebranchens kompleksitet og den kontinuerlige forandring der kræves for at etablere den mest værdiskabende byggeproces. Ole ser Bygherreforeningen som en eminent platform, hvor bygherrens behov og ønsker kan adresseres overfor branchen samt beslutningstagere. Han mener at en af branchens største udfordringer er alt for mange konfliktfyldte samarbejdsrelationer. Derfor arbejder han for at Bygherreforeningen udvikler nye samarbejdsprocesser der sikrer dynamiske og udviklende samarbejdsklimaer i branchen. Både de faglige og de menneskelige kompetencer for ledelse skal styrkes.

Ole bruger hans iværksætterånd og evne til utraditionelle løsninger til at løfte Bygherreforeningens gennemslagskraft i branchen. Gennem synliggørelse og branding øges også de private bygherrers interesse for medlemskab. Derudover brænder han for at være en del af Bygherreforeningens dynamiske netværk og fora, hvor der deles viden og medlemmer inspirerer med hinanden.

besytrelsesmedlem
Ole Kristian Bottheim