Bestyrelsesmedlem

Peter Munk, 1971.

Bygningschef, Aalborg Kommune, AaK Bygninger

Erhvervserfaring og uddannelsesbaggrund

Uddannet: Professionsbachelor (Maskinmester), efteruddannelse: Energiledelseskonsulent, Projektleder, Diplomleder i offentlig ledelse, bygherrekompetencer, Facility management, Bæredygtighedsledelse

Ansættelsessteder

• Aalborg Kommune – Bygningschef
  • Frederikshavn Kommune – Ejendomscenterchef
  • Frederikshavn Kommune – Afdelingsleder for strategi og arealudvikling
  • Frederikshavn Kommune – Maskinmester

Tillidshverv

• Bestyrelsesmedlem – KTC (Kommunal Teknisk Chefforening)
  • Bestyrelsesmedlem – Bygherreforeningen
  • Byggefaglig sparingspartner – KL
  • Medlem – Ejendoms Porteføljeudvalget, Bygherreforeningen

Motivation og mærkesager

Peter Munks ambition er at skabe bedre og mere bæredygtige offentlige bygninger gennem værdiskabende samarbejde og professionalisering.

Han mener at den kommunale bygherre skal være stadigt mere aktiv gennem byggeriets processer for at fremme værdiskabelsen. Og at han derfor skal inddrages tidligere i den interne proces i kommunen og skal vælge sine rådgivere med større omhu – og gerne i længerevarende partnerskaber.

Ifølge Peter har Bygherreforeningen netop til formål at understøtte den professionelle bygherre og han finder sin motivation i bestyrelsesarbejdet, ikke kun for hans eget daglige virke, men også i muligheden for at drøfte og udvikle best practice ude i Kommunerne.

besytrelsesmedlem
Peter Munk