Skab interesse for dine projekter

Markedet kan i højere grad ramme dine behov og ønsker i et tilbud, hvis de også kender baggrunden for projekter, dine planer og dine visioner og mål. I et travlt marked kan det eksempelvis være afgørende for bygherrerne, at deres leverandører har kapacitet til at byde opgaven. Det kræver at du giver dine leverandører tid til at planlægge deres arbejde og dermed orientere om et nyt udbud i god tid. Ofte er arbejdet med at skrive tilbud placeret hos ganske få mennesker i en entreprenørvirksomhed. Her kan hurtigt opstå flaskehalse og der er risiko for at det netop er dit projekt som ikke bliver prioriteret.

Med et øget kendskab og kommunikation omkring dit udbud øger du chancerne for at flere flere byder på projektet og konkurrencen dermed skærpes. Dialogen kan desuden give værdifuldt feedback til tanker og ideer omkring dit projekt og dermed øge kvaliteten af det endelige udbud.

Her følge tre gode råd til, hvordan du øger interessen for dit projekt:

• Beskriv din pipeline af kommende projekter, så de bydende kan gøre klar til at udarbejde tilbud
  • Inviter bredt ud til dialog med leverandørkredsen
  • Hold møder om dine kommende projekter med dem du opfatter som attraktive bydende

Se case: Region H vil ikke lave udbud der ikke bliver til noget