Konventionalbod

Konventionalboden kan tages i brug, hvis rådgiveren i projektmaterialet har glemt ydelser, som først konstateres under udførelsen. Boden skal kompensere bygherren for ”mistet konkurrenceudsættelse” på de ekstraarbejder, der er nødvendige som følge af projektmanglerne.

Med Bygherreforeningens konventionalbodsværktøj har du mulighed for at lave en projektspecifik konventionalbodskurve. Du kan starte med at tegne konventionalbodskurven op, når du starter byggesagen og kender rådgiverens honorar samt den aftalte entreprisesum. Kurven kan tilpasses undervejs, så den bliver et dynamisk redskab, som du kan navigere efter i forhold til at bringe bestemmelsen i spil.

Ansvarsbegrænsning

Indholdet på siden/portalen sigter på at give overblik over nogle af de væsentligste nyskabelser i det nye aftalesystem. De gode råd og de tilhørende værktøjer er overordnede og generelle. Anvendelsen skal derfor altid vurderes kritisk i forhold til den konkrete opgave. Bygherreforeningen kan derfor ikke holdes ansvarlig, hvis man vælger at anvende indholdet på siden/portalen konkret.