• Arbejdsmiljøsprint

Hvad er et arbejdsmiljøsprint?

Bygherreforeningen tilbyder nu et eksklusivt og tilrettelagt endagsforløb, hvor du får mulighed for at klarlægge din organisations praksis, kompetencer og retningslinjer i forhold til at skabe et bedre arbejdsmiljø.

Dagen tilrettelægges af førende arbejdsmiljøeksperter fra Bygherreforeningens arbejdsmiljøudvalg. De tager udgangspunkt i din organisation og sætter fokus på roller og ansvar for arbejdsmiljø i byggeprocessen samt på jeres muligheder for at kravspecificere og følge op på koordinering af arbejdsmiljøet.

Få styr på processerne

Bygherrens arbejdsmiljøsprint er oplagt for organisationer, der ønsker at organisere og systematisere arbejdsmiljøprocesserne bedre, end de er i dag og dermed også høste fordelene at få implementeret skarpere processer.

Dagen afholdes hos jer og lægger op til en drøftelse af, hvilke ledelsessystemer I skal have udviklet for at holde tråd i processerne hos jeres samarbejdspartnere. Der stilles skarpt på jeres arbejde, så I får en helhedsforståelse for arbejdsmiljø og en fælles opfattelse i jeres organisation. På seminaret bliver I mere koordinerede og skarpere på jeres funktioner som bygherre i forhold til arbejdsmiljø.

Arbejdsmiljøsprinten både tilrettelægges og faciliteres af medlemmer af Bygherreforeningens Arbejdsmiljøudvalg, der vil bidrage med egne erfaringer og viden i løbet af dagens undervisning.

vicedirektør
Hanne Ullum

hu@bygherreforeningen.dk

Tlf.: 5358 6674

For mere information kontakt Hanne Ullum

Indhold

I løbet af de syv timer kommer I til at arbejde med:

• Værdien af arbejdsmiljøprocesser
  • En kort introduktion til lovgivningen
  • Den gode byggeplads: Workshop om bygherres og andres pligter på byggepladsen
  • Bekendtgørelse 117 om bygherrens pligter: Hvem træffer beslutningerne og tager ansvar for, at bekendtgørelsens retningslinjer opretholdes?
  • Arbejdsmiljø i projektering, udførelse og drift: Vi afdækker jeres ambitioner og ønsker i forhold til arbejdsmiljø.
  • Arbejdsmiljø i jeres organisation: På workshoppen får I overblik over, hvad I gør nu, hvad der virker godt, og hvor I kan blive bedre.
  • Afslutningsvis fokuserer vi på, hvordan I tager næste skridt og kommer i mål med jeres ambitioner.

Dagen veksler mellem oplæg og workshops. Vi har udviklet en række praktiske øvelser, der aktiverer jeres erfaringer og refleksioner. På den måde gør vi arbejdsmiljø nærværende og værdiskabende i din organisation og dagligdag.

Målgruppe

Målgruppen er beslutningstagere og projektledere på bygge- og anlægsprojekter i bygherreorganisationer, der ønsker at organisere deres processer i forhold til arbejdsmiljø.

Undervisere

Underviseren er et af medlemmerne i Bygherreforeningens Arbejdsmiljøudvalg. Medlemmerne har alle lang erfaring med arbejdsmiljø i bygherreorganisationer og bringer deres egne erfaringer og viden i spil.

Underviseren kan være en af følgende personer:

• Allan Rahn Svendsen, Health and Safety Manager i anlæg- og driftsdivisionen, Vejdirektoratet
  • Anna Sofia Lønvig, Projektleder og arbejdsmiljøkoordinator, Slots- og Kulturstyrelsen
  • Berit Helene Vangborg, Arbejdsmiljørådgiver, Banedanmark
  • Susanne Nejst Lørup, Advisor, DTU Campus Service

Praktisk

Seminaret er et tilbud til Bygherreforeningens medlemsvirksomheder og koster 10.000 kr. ex. moms. Dertil kommer eventuelle udgifter til transport og overnatning.

Som udgangspunkt holdes seminaret hos jer, og I stiller selv mødelokaler og forplejning til rådighed samt inviterer deltagerne til seminaret.

Bygherreforeningen kan også være behjælpelig med mødelokale og forplejning, så aftaler vi bare nærmere om pris og ønsker. Bygherreforeningen koordinerer dato og honorar med underviseren, der inden seminaret afstemmer forventninger og tilpasser dagens program til jeres behov.

Skriv til info@bygherreforeningen.dk, hvis du vil høre mere og ønsker at afholde dette seminar i din virksomhed.

Få den nyeste viden fra Bygherreforeningen i din indbakke

Ja tak – send mig Bygherreforeningens nyhedsbrev