Del af større indsats
Bygherreforeningens indsats i forhold til at sikre flere faglærte i byggebranchen er en del af projektet ”Videnscenter for praktikpladser til unge på store byggerier”. Projektet er støttet af Region Hovedstaden, Region Sjælland og Grundejernes Investeringsfond og går ud på at skabe bedre dialog og samarbejde mellem ehvervsskoler, entreprenører og bygherrer således der rekrutteres flere elever til erhvervsuddannelserne og skabes flere praktikpladser på de store byggeprojekter rundt om i landet.

Følg med i indsatsen på Facebook

Mette Kristensen

Seniorprojektleder

Mette Kristensen er projektleder i Byg med unge-alliancen med ansvar for daglig ledelse af projektet, samarbejde med erhvervsskoler og bygherrer og for rekruttering af unge til byggerier. Mette har bred erfaring fra udviklingsprojekter på erhvervsskoler, praktikpladsopsøgende arbejde og match af elever til virksomheder indenfor inden for bygge- og anlæg uddannelserne. Mette er uddannet cand.scient.anth. fra Københavns Universitet.

Telefon: (+45) 2096 8403
Mail: mek@bygherreforeningen.dk

Lone Thrane

Seniorprojektleder

Lone Thrane er projektleder i Byg med unge alliancen, med ansvar for samarbejde med bygherrer og boligsociale indsatser. Hun har 20 års erfaring med udvikling af erhvervsuddannelserne, og kommer fra et arbejde på EUC Sjælland med at etablere praktikpladser på store byggerier på Sjælland. Lone har en baggrund som tømrer, og er uddannet Cand. Pæd. i Generel Pædagogik fra Aarhus Universitet.

Telefon: (+45) 2096 8819
Mail: lot@bygherreforeningen.dk

Karin Parbst

Seniorprojektleder

Karin Parbst er projektleder i Byg med unge-alliancen med ansvar for samarbejde med bygherrer og de enkelte byggerier herunder Letbanen i København. Karin har arbejdet i byggebranchen i mange år, har indgående kendskab til erhvervsuddannelserne som tidligere leder af et praktikcenter. Hun har desuden arbejdet med arbejdsmiljø og diversitet og har et stort netværk i branchen. Karin har en baggrund som bygningssnedker og uddannet Cand. Comm. fra RUC.

Telefon: (+45) 5379 5575
Mail: kap@bygherreforeningen.dk