Case -

10/08/2018

Byggepipeline overvåger travlhed i markedet

Der er travlt i byggebranchen og aktivitetsniveauet overstiger niveauet før finanskrisen. Det kan være en udfordring at skaffe leverandører og ressourcer nok til de konkrete byggeprojekter.

I takt med et stigende aktivitetsniveau i den danske byggebranche, kan der være stor værdi i at koordinere sit byggeprojekt med andre store projekter.

Byggepipeline.dk er en portal, hvor offentlige og private bygherrer kan få kvartalsmæssige opdateringer på aktivitetsniveauet på både regionalt og nationalt niveau. Her er det muligt at sikre, at ens byggeprojekt ikke karambolerer med andre store byggeprojekter og dermed overopheder et lokalt byggemarked og øger risikoen for prisstigninger.

Byggepipeline.dk samler alle store planlagte byggeprojekter med budget på over 50 mio. kr. i Danmark (anlægsprojekter undtaget) med projektstart inden for de kommende 12 måneder. Her er det muligt at se det samlede aktivitetsniveau, ligesom der er overblik over forskellige hovedgrupper.

Ambitionen med byggepipeline.dk er at skabe større gennemsigtighed i markedet, mere konkurrence og at tiltrække nye spillere fra udlandet. Oversigten kan både bruges af bygherrerne til at planlægge deres udbud og af entreprenørerne til at planlægge deres tilbud.

Nedenfor er en introduktion til byggepipeline.dk hvor bl.a. chef for Ejendomme i Gentofte Kommune, Claus Roikjer, forklarer værdien af Byggepipeline.

Besøg Byggepipelines hjemmeside her.

Se seneste tal og prognoser fra Byggepipeline her.

Få overblik over kommende store danske byggeprojekter – se video.

Nyheden er skrevet af