27/03/2020

Bygherreforeningen er med til at sikre renovering under coronakrisen

Det vigtigt for dansk økonomi at holde aktiviteten i byggeriet i gang under coronakrisen. Derfor går Bygherreforeningen nu ind i et nyt initiativ med andre af branchens og erhvervslivet organisationer, som sammen skal rådgive landets boligorganisationer.

I den almene sektor renoverer og vedligeholder landets boligorganisationer hvert år for 14 milliarder kr., og for at undgå fremtidige fordyrelser af renoveringsarbejder og tab af arbejdspladser, er det vigtigt, at byggeaktiviteterne i videst muligst omfang holdes igang.

BL – Danmarks Almene Boliger har derfor samlet en række organisationer i et rådgivende byggepanel, der under coronakrisen skal yde rådgivning til landets boligorganisationer.

Bygherrers erfaringer skal i spil

Henrik L. Bang, direktør i Bygherreforeningen er glad for at kunne bidrage med Bygherreforeningens viden og erfaringer i rådgivningspanelet:

”Det er vigtigt, at byggebranchen og erhvervslivets forskellige aktører går sammen om det fælles formål i en tid, der ser sort ud for store dele af samfundsøkonomien. På den måde kan vi mellem organisationerne afstemme vores synspunkter, så de anbefalinger vi hver især giver vores medlemmer, harmonerer bedst muligt med hinanden” fortæller direktøren.

”Byggepanelet er et godt initiativ, til gavn for både de almene bygherrer og byggebranchen generelt. I Bygherreforeningen vil vi i vores rådgivning trække på vores faglige udvalgs viden og vurderinger, og vi vil bringe forskellige typer af bygherrers erfaringer i spil”

Udover BL – Danmarks Almene Boliger og Bygherreforeningen, består det Rådgivende Byggepanel af Dansk Byggeri, BAT Kartellet, Danske Arkitektvirksomheder, Foreningen af Rådgivende Ingeniører FRI, Dansk Erhverv, og Landsbyggefonden.

Læs pressemeddelelsen her