Nyhed -

13/12/2019

Bygherreforeningen flytter til BLOX

Vækst i aktiviteterne og ønsket om optimale forhold for arrangementer, møder og netværk for medlemmerne gør, at Bygherreforeningen til næste år flytter ind i byggeriets store netværkshus BLOX beliggende ved havnen i det centrale København.

Bygherreforeningen vokser i både antal medlemmer, aktivitetsniveau og i antallet af kurser og faglige arrangementer målrettet landets professionelle bygherrer. Det nuværende lejemål i Bygningskulturens Hus i Borgergade 111 skal gennemgribende renoveres over de næste to år. Derfor har foreningen besluttet at flytte sine knapt 20 medarbejdere og næsten 150 årlige kurser og arrangementer til et landets mest moderne kontor- og eventbyggerier målrettet netop virksomheder og organisationer inden for byggeriet.

”Vi kan ikke blive i vores nuværende lejemål i Borgergade 111, fordi bygningen skal gennemgå en større renovering. Vi har skullet beslutte os for enten genhusning en periode eller at finde et nyt sted. Efter at have kigget på vores behov og scannet mulighederne har vi valgt det sidste. Med den udvikling, vi har gennemgået de senere år, virker BLOX som det helt rigtige sted for os, så vi kan betjene vores medlemmer bedst muligt”, forklarer Bygherreforeningens direktør, Henrik L. Bang.

Bedre faciliteter til medlemsarrangementer

Bygherreforeningen vokser markant i disse år. I dag tæller foreningen knapt 180 medlemmer, hvilket er 40 pct. flere end for bare tre år siden. Desuden afholdes flere medlemsarrangementer end nogensinde.

”Vi servicerer flere medlemmer og afholder flere arrangementer, hvor vores medlemmer enten netværker med hinanden eller får ny viden på kurser eller konferencer. Desuden driver foreningens medarbejdere forskellige former for uddannelser, projekter og sekretariater. Det kræver en god base med de bedst mulige faciliteter. Det får vi i BLOX”, siger Henrik L. Bang.

Innovativt miljø

BLOX samler en lang række af byggeriets mest spændende og innovative virksomheder, organisationer og personer bl.a. via innovationsmiljøet BLOXHUB med over 320 medlemmer. BLOX er også hjemsted for Dansk Arkitekturcenter og Dansk Designcenter. Desuden ligger det centralt midt i hovedstaden indrettet med topmoderne faciliteter til arrangementer og møder.

”Vi opfordrer selv vores medlemmer til at tænke mere i videndeling og værdiskabelse på tværs. Det giver rigtig god mening, at vi som interesseorganisation for landets bygherrer, selv flytter ind i et miljø, der understøtter nye måder at samarbejde på. Som organisation udfordrer vi os selv og kommer samtidig i endnu tættere dialog med den innovative del af branchen og er med til at sætte en dagsorden på tværs af virksomheder og aktører. Det får vi på alle måder rig lejlighed til som del af BLOXHUB”, udtaler Henrik L. Bang.

Desuden fremhæver han, at Bygherreforeningen med placeringen får optimale faciliteter som fx AV-udstyr i forbindelse med kurser og events. De langt bedre muligheder for streaming fra arrangementer og videounderstøttede møder giver også nye perspektiver for medlemmer uden for hovedstadsområdet.

Bygherreforeningen flytter til BLOX den 1. april 2020.

Nyheden er skrevet af Lars Bertelsen