• Byg til velfærd: Vejen til godt skolebyggeri

Få værktøjer og inspiration til at skabe bedre byggeløsninger og højere samfundsværdi

Vejen til bedre skolebyggeri går gennem dialog. Skolebyggerier er komplekse størrelser, som kræver en række valg på både det strategiske, pædagogiske og byggetekniske plan. For at et skolebyggeri kan blive en succes, er det afgørende, at der skabes en forståelse og en grundig intern dialog om, hvilken skole man gerne vil bygge.
Her finder du en række værktøjer, der kan understøtte kommunale bygherrers arbejde med fremtidens skolebyggeri.

Konference: Værktøjer til godt skolebyggeri

Gå ikke glip af Bygherreforeningens skolekonference. Her lanceres en række værktøjer til at opføre og renovere gode skoler

Download de fire værktøjer til skolebyggeri

Om projektet Byg til Velfærd

Med Byg til velfærd-projektet har Bygherreforeningen udviklet en række værktøjer, der kan hjælpe særligt kommunale bygherrer til at skabe bedre velfærdsbyggeri. Projektet fokuserer i første omgang på skolebyggeri, hvor der er udarbejdet fire værktøjer, som kan bruges i processen fra den tidlige foranalyse til den endelig ibrugtagning af et skolebyggeri.

Værktøjerne er udarbejdet i samarbejde med nogle af landets førende eksperter på området. En gruppe som bl.a. tæller skoleledere, medarbejdere og ledere fra landets skoleforvaltninger og byggeafdelinger samt nogle af landets mest erfarne rådgivere. Læs mere.

Projektet er finansieret af Realdania og Lokale- og Anlægsfonden.

Spørgsmål?

Vil du vide mere om projektet, så kontakt en af de projektansvarlige.

Christine Skovgaard Madsen, kompetencechef

Lars Bertelsen, projektchef

Arrangementer om velfærdsbyggeri

Fotokreditering på Byg til Velfærd: Kontraframe, kant, pluskontoret, JJW, rum, rubow architects, Friis & moltke, Nøhr & Sigsgaard, SWECO Architects og Dall & Lindhardtsen