• Værktøjer til velfærdsbyggeri

Få værktøjer og inspiration til godt velfærdsbyggeri

Velfærdsbyggerier er komplekse størrelser, som kræver en række valg i forhold til både strategi, praksis og byggeri. På denne side finder du værktøjer og cases, der hjælper dig med at skabe fremtidens velfærdsbyggeri i dialog med brugere og andre interessenter.

Vil du forbedre dit projekt?

Folkeskoler og erhvervsskoler søges til at medvirke i gratis workshopforløb

Download de fire værktøjer til skolebyggeri

Om projektet Byg til Velfærd

Med Byg til velfærd-projektet har Bygherreforeningen udviklet en række værktøjer, der kan hjælpe landets bygherrer til at skabe bedre velfærdsbyggeri. Projektet fokuserer i første omgang på skolebyggeri, hvor der er udarbejdet fire værktøjer, som kan bruges i processen fra den tidlige foranalyse til den endelig ibrugtagning af et skolebyggeri.

Værktøjerne er udarbejdet i samarbejde med nogle af landets førende eksperter på området. En gruppe som bl.a. tæller skoleledere, medarbejdere og ledere fra landets skoleforvaltninger og byggeafdelinger samt nogle af landets mest erfarne rådgivere. Læs mere.

Projektet består af forskellige delprojekter, der er finansieret af Realdania, Lokale- og Anlægsfonden og Tietgenfonden.

Spørgsmål?

Vil du vide mere om projektet, så kontakt en af de projektansvarlige.

Christine Skovgaard Madsen, områdechef

Lars Bertelsen, områdechef

Arrangementer om velfærdsbyggeri

Fotokreditering på Byg til Velfærd: Kontraframe, kant, pluskontoret, JJW, rum, rubow architects, Friis & moltke, Nøhr & Sigsgaard, SWECO Architects og Dall & Lindhardtsen