• Indstilling til Bygherreprisen 2021

Hvem skal vinde Bygherreprisen 2021? Det kan du være med til at bestemme ved at indstille den eller de kandidater, som du mener har fortjent denne særlig hæder for deres indsats som bygherrer.

Bygherreprisen 2021

Bygherren har i dagens Danmark en enorm indflydelse på, hvordan fremtidens Danmark ser ud. Fra bygningens konstruktion og design til hvordan bygninger spiller sammen med det omkringliggende bymiljø og lokalbefolkning. Med Boligfonden Kuben i spidsen ligger Bygherreprisen 2021 vægt på en bygherre eller et projekt som har demonstreret et særdeles ansvarligt samarbejde.

Vinderen af Bygherreprisen 2021 vælges ud fra tre primære kriterier:

• Implementering af en stærk vision: Årets bygherre har flere gange dokumenteret evnen at skabe en stærk vision – baseret på en grundig behovsforståelse – samt at implementere denne igennem byggeprojektet frem til den faktiske brug. Bygherren formår at omsætte ide, vision og målsætning til konkrete løsninger til gavn for de endelige slutbrugere og omverden og kan argumentere for deres proces og resultater. Vi ser desuden på, hvordan bygherren tager ansvar for at sikre, at forventningerne til byggeriet og visionen fastholdes i overleveringen såvel som ibrugtagningen fx gennem dialog, målinger eller evalueringer.
  • Bygherreaftryk: Årets bygherre skal levere et stærkt aftryk i sine byggerier og have sat sin egen retning for byggeriet. Det kan eksempelvis komme til udtryk i en klar vision eller strategi ligesom det kan vises ved at bygherren har bidraget ekstraordinært i forhold til at sætte sine kompetence eller ressourcer i spil. Bygherreaftrykket skal gerne rumme et element af nytænkning eller på anden måde have rykket ved gængse grænser eller opfattelser af, hvordan tingene kan gribes an.
  • Værdi for omverdenen: Årets bygherre skal gennem sin indsats have skabt merværdi for det omkringliggende samfund. Både i selve byggeprocessen og ved det færdige resultat. Der skal være integreret flere formål og bundlinjer i byggeprocessen, hvor sociale eller miljømæssige hensyn tænkes ind sammen med det økonomiske. Eksempelvis kan bygherren have taget ansvar for uddannelse af unge mennesker på byggepladsen eller sikre en god inddragelse af lokalsamfundet. Dernæst skal byggeriet og det endelige resultat også skabe merværdi for brugere og omverden. Det kan fx være ved at sikre ekstra miljømæssige eller klimamæssige gevinster eller på anden måde skabe en positiv udvikling i samfundet.

Indstil din kandidat til Bygherreprisen 2021 i formularen eller klik på “Send os et tip” herunder frem til den 14. juni.

Lynindstil en bygherre

Send os et tip om en bygherre som du gerne vil nominere til årets Bygherrepris 2021.

Indstillingsperioden er slut!

kontakt
Spørgsmål?

Kontakt projektleder Emily Krygell Schrøder hvis du vil vide mere om Bygherreprisen.

eks@bygherreforeningen.dk

Telefon: 2012 3828

Kandidattilmeldingsformular - 2021

• Formalia

• Organisering

• Tidsforløb

• Baggrund og formål

• Brugere og målgrupper

• Uddybende indstillingskriterier

• Dine kontaktoplysninger

Vinderen

Den virksomhed, organisation eller enkeltperson, som vinder Bygherreprisen vil blive hædret når vinderen kåres den 4. november 2021. Vinderen modtager en pris, et diplom og offentliggøres i flere fagmedier. Vinderen af prisen vil efterfølgende være ”hovedperson” i et fagligt arrangement, hvor Årets Bygherre 2021 får mulighed for at fortælle om det projekt eller de indsatser, som har ligget til grund for udnævnelsen.

Om Building Awards 2021

Building Awards 2021 er et samarbejde mellem Licitationen, Bygherreforeningen, Lean Construction, Boligfonden Kuben, Dansk Arkitektur Center, Foreningen for Rådgivende Ingeniører (FRI) og Dansk Byggeri. Boligfonden Kubens Bygherrepris er en ud af flere priser. Læs mere om Building Awards på Licitationens hjemmeside.