• Indstilling til Bygherreprisen 2019

Hvem skal vinde bygherreprisen 2019? Det kan du være med til at bestemme ved at indstille den eller de kandidater, som du mener har fortjent denne særlig hæder for deres indsats som bygherrer.

Bygherreprisen 2019

Bygherren har i dagens Danmark en enorm indflydelse på, hvordan fremtidens Danmark ser ud. Fra bygningens konstruktion og design til hvordan bygninger spiller sammen med det omkringliggende bymiljø og lokalbefolkning. Med Boligfonden Kuben i spidsen ligger Bygherreprisen 2019 vægt på en bygherre, som har gjort sig særligt bemærket igennem sin ageren på egne projekter, men i høj grad også skiller sig ud for sin tilgang til bygherrefaget og som en aktiv samfundsaktør.

Vinderen af Bygherreprisen 2019 vælges ud fra tre primære kriterier:

• Akkumulering af viden og læring: Bygherrens evne til på en portefølje af projekter at akkumulere viden og læring fra et projekt til det næste. Ikke kun beriger man sin egen organisation, men man skaber også værdi for byggeriet for samarbejdspartnere og branchen generelt.
  • Bygherreaftryk: Hvordan ses et stærk bygherreaftryk i bygherrens projekter?
  • Værdi for omverdenen: Hvordan har projektet/byggeriet skabt værdi for det omkringliggende samfund? Her påtænkes både værdiskabelse i interne processer ved fx at tage ansvar for uddannelse af lærlinge eller og ved at påvirke og inkluderer det omkringliggende samfund på en god måde.

Indstil din kandidat til Boligfonden Kubens Bygherrepris herunder frem til d. 15. juni.

Projektleder for bygherreprisen
Jesper Malm

jm@bygherreforeningen.dk

• Formalia

• Organisering

• Tidsforløb

• Baggrund og formål

• Brugere og målgrupper

• Uddybende indstillingskriterier

• Dine kontaktoplysninger

Vinderen

Den virksomhed, organisation eller enkeltperson, som vinder Bygherreprisen vil blive hædret på byggeriets store awardshow Building Award 2019, der afholdes for hele branchen den 7. november på The Plant i København. Vinderen modtager desuden et diplom og offentliggøres i flere fagmedier. Vinderen af prisen vil efterfølgende være ”hovedperson” i et fagligt arrangement, hvor Årets Bygherre 2019 får mulighed for at fortælle om det projekt eller de indsatser, som har ligget til grund for udnævnelsen.

Om Building Awards 2019

Building Awards 2019 er et samarbejde mellem Licitationen, Bygherreforeningen, Lean Construction, Boligfonden Kuben, Dansk Arkitektur Center, Foreningen for Rådgivende Ingeniører (FRI) og Dansk Byggeri. Boligfonden Kubens Bygherrepris er en ud af flere priser, som uddeles til awardshowet, som huser mere end 500 gæster fra hele byggeriet. Læs mere om Building Awards hos Licitationen.