• Kompetencekompas

Undgå dårlige projekter med en styrket viden om din organisations kompetencer og bygherreprofil

Hvad er et kompetencekompas?

Bygherreforeningens kompetencekompas er et gratis tilbud til medlemmer. Vi har udviklet et analyse- og dialogværktøj, der kan hjælpe jer til at afdække, hvilke kompetencer I er særligt stærke på i jeres organisation, og hvor I med fordel kan styrke jeres kompetenceprofil, som organisation.

Kompetencekompasset kan således hjælpe jer til at sætte fokus på jeres rolle som bygherre og analysere jeres bygherreorganisations samlede kompetencer, så I er på forkant og klar til at gribe byggeriets fremtidige muligheder.

Indhold og form

Med kompetencekompasset sætter vi fokus på jeres rolle som bygherrer. Med kompasset får I en introduktion til de kompetencer, der ligger i bygherrerollen. Herefter udfylder I en survey, som bruges til at illustrere de kompetencer, som I besidder i jeres organisation.

I fællesskab sammenholder vi resultaterne, så I får overblik over jeres bygherrekompetencer. Dermed får I et værktøj til dialog og overblik over, hvordan I kan udvikle jer yderligere som professionel bygherreorganisation.

Kompetencekompasset gennemføres med interview af og besøg fra Bygherreforeningens kompetenceteam, og som en del af processen skal organisationen såvel som de enkelte medarbejdere udfylde en survey, der kan illustrere potentielle faldgruber og udfordringer for netop jeres organisation.

Kompetencekompasset sammenholder blandt andet organisationens strategi med medarbejdernes kompetencer. Med kompetencekompasset vil organisationen som helhed få indblik i mulighederne for at udvikle en fælles forståelse for de strategiske målsætninger, finde uafdækkede potentialer og systematisere kompetenceudvikling. Samtidig kan medarbejderne blandt få overblik over faglige såvel som personlige kompetencer og få øjnene op for nye ansvarsområder og personlige udviklingsplaner.

Kompetencechef
Christine Skovgaard Madsen