Viden & aktuelt i kategorien:
Samarbejde

Sådan får du mest værdi med totalentrepriser med det nye ABT18

, , , , /
Med dette seminar får du indblik i, hvornår totalentreprise efter ABT18 er velegnet, hvordan udbud og kontrakt skal se ud samt, hvordan samarbejdet organiseres bedst. Du får dermed inspiration til, hvordan mulighederne for dialog indgår, og hvilken rolle aftalesystemets appendikser kan spille for samarbejdet. Derudover er der fokus på bygherrens rolle, og hvordan faseopdelinger og godkendelse af projektmaterialet kan bruges aktivt til at få indsigt og indflydelse undervejs.

Skab opbakning fra naboer og brugere til dit byggeprojekt

, , , /
Få inspiration fra bl.a. Københavns Lufthavn og PensionDanmark til, hvordan du som bygherre skaber opbakning til dit byggeprojekt og undgår fordyrelser og forsinkelser pga. af modstand fra brugere, kunder, naboer og politikere osv. Gennem en række cases får du input til, hvordan du opbygger tillid og legitimitet omkring dit projekt og undgår at snævre særinteresser, uden blik for den overordnede værdiskabelse, tager over.

Få overblik over de nye ydelsesbeskrivelser (YBL18)

, /
Kurset giver dig overblik over de nye ydelsesbeskrivelser, der ligesom det nye AB-system har gennemgået en revision for at gøre dem tidssvarende og for at sikre et meningsfuldt samspil med AB-systemet. På kurset får du lejlighed til at diskutere, hvordan man som bygherre sikrer at få de rette ydelser til opgaven, og hvordan samarbejdet med rådgiveren kan forbedres. Samtidig får du en kort introduktion til de afvigelser, som Bygherreforeningen kommer til at foreslå til ydelsesbeskrivelserne.

Få overblik over de nye ydelsesbeskrivelser (YBL18)

, /

Projektkonkurrencen under lup: Evaluering af Kalvebod Fælled Skole

, , /
Arkitektforeningen og Bygherreforeningen inviterer til temamøde, hvor projektkonkurrencen sættes under lup. Formålet er at komme ind til kernen i konkurrencens værdier for at drøfte, hvilke potentialer og muligheder konkurrencen kan bidrage til for bygherrer, brugere og samfund.

Sådan gennemfører du et godt udbud med forhandling

, , , , /
Få gode råd og tricks til tilrettelæggelsen af udbud og den efterfølgende dialog. Udbud med forhandling er en fleksibel udbudsform, som Bygherreforeningen anbefaler sine medlemmer. På dette kursus får du et godt indblik i mulighederne og faldgruberne i processen.

Sådan laver du en business case

, , , , , , /
Få inspiration til din business case og lær, hvordan du kan arbejde med dit byggeri som del af en større samfunds-økonomisk eller politisk sammenhæng. Kurset arbejder med bygherrens business case, ligesom du får forskellige redskaber til at formulere dit byggeprojekts visioner til et konkret byggeprogram.

Tidlig entreprenørinddragelse – sådan skabes der værdi for alle

, , , , , , /
Få værktøjer til at fastlægge projektets spilleregler, når entreprenøren inddrages tidligt. På seminaret får du viden om, hvornår og hvordan entreprenørens kompetencer kan bringes i spil bedst muligt. Ligesom du får indblik i, hvor-dan samarbejdet kan glide, så alle parter får udbytte af entreprenørens tidlige inddragelse.

Sådan bruger du kvalitative tildelingskriterier og evalueringsmodeller i dit udbud

, , /
Få viden og indsigt i de forskellige muligheder, som du har for at arbejde med tildelingskriterier og evalueringsmodeller i udbud. Kurset giver dig overblik over de lovgivningsmæssige rammer og drøfter, hvor klager, anker og afgørelser peger hen. På kurset bliver du også klogere på Værdibygs populære vejledning 'Kvalitet som tildelingskriterium' og opdateringen heraf.

Tidlig entreprenørinddragelse – sådan skabes der værdi for alle

, , , /
Få værktøjer til at fastlægge projektets spilleregler, når entreprenøren inddrages tidligt. På seminaret får du viden om, hvornår og hvordan entreprenørens kompetencer kan bringes i spil bedst muligt. Ligesom du får indblik i, hvordan samarbejdet kan glide, så alle parter får udbytte af entreprenørens tidlige inddragelse.