Viden & aktuelt i kategorien:
Udbud

Sådan får du mest værdi med totalentrepriser med det nye ABT18

, , /
Med dette seminar får du indblik i, hvornår totalentreprise efter ABT18 er velegnet, hvordan udbud og kontrakt skal se ud samt, hvordan samarbejdet organiseres bedst. Du får dermed inspiration til, hvordan mulighederne for dialog indgår, og hvilken rolle aftalesystemets appendikser kan spille for samarbejdet. Derudover er der fokus på bygherrens rolle, og hvordan faseopdelinger og godkendelse af projektmaterialet kan bruges aktivt til at få indsigt og indflydelse undervejs.

Projektkonkurrencen under lup: Evaluering af Kalvebod Fælled Skole

, , /
Arkitektforeningen og Bygherreforeningen inviterer til temamøde, hvor projektkonkurrencen sættes under lup. Formålet er at komme ind til kernen i konkurrencens værdier for at drøfte, hvilke potentialer og muligheder konkurrencen kan bidrage til for bygherrer, brugere og samfund.

Sådan gennemfører du et godt udbud med forhandling

, , /
Få gode råd og tricks til tilrettelæggelsen af udbud og den efterfølgende dialog. Udbud med forhandling er en fleksibel udbudsform, som Bygherreforeningen anbefaler sine medlemmer. På dette kursus får du et godt indblik i mulighederne og faldgruberne i processen.

Sådan laver du en business case

, , , /
Få inspiration til din business case og lær, hvordan du kan arbejde med dit byggeri som del af en større samfunds-økonomisk eller politisk sammenhæng. Kurset arbejder med bygherrens business case, ligesom du får forskellige redskaber til at formulere dit byggeprojekts visioner til et konkret byggeprogram.

Tidlig entreprenørinddragelse – sådan skabes der værdi for alle

, , , /
Få værktøjer til at fastlægge projektets spilleregler, når entreprenøren inddrages tidligt. På seminaret får du viden om, hvornår og hvordan entreprenørens kompetencer kan bringes i spil bedst muligt. Ligesom du får indblik i, hvor-dan samarbejdet kan glide, så alle parter får udbytte af entreprenørens tidlige inddragelse.

Sådan bruger du kvalitative tildelingskriterier og evalueringsmodeller i dit udbud

, , /
Få viden og indsigt i de forskellige muligheder, som du har for at arbejde med tildelingskriterier og evalueringsmodeller i udbud. Kurset giver dig overblik over de lovgivningsmæssige rammer og drøfter, hvor klager, anker og afgørelser peger hen. På kurset bliver du også klogere på Værdibygs populære vejledning 'Kvalitet som tildelingskriterium' og opdateringen heraf.

Er strategiske partnerskaber fremtidens samarbejdsform?

, /
Strategiske partnerskaber er en relativt ny samarbejdsform i dansk sammenhæng. Bygherreforeningen inviterer derfor til et temamøde, hvor vi sætter fokus på strategiske partnerskaber og lægger op til en debat om mulighederne og ulemperne ved samarbejdsformen.

Tidlig entreprenørinddragelse – sådan skabes der værdi for alle

, , , /
Få værktøjer til at fastlægge projektets spilleregler, når entreprenøren inddrages tidligt. På seminaret får du viden om, hvornår og hvordan entreprenørens kompetencer kan bringes i spil bedst muligt. Ligesom du får indblik i, hvordan samarbejdet kan glide, så alle parter får udbytte af entreprenørens tidlige inddragelse.

Sådan gennemfører du et godt udbud med forhandling

, /