Delehusene på Roskildevej består af 3 bygninger med i alt 41 boliger på 33 kvadratmeter. Boligerne var klar til indflytning den 1. december 2019 og er forbeholdt studerende og flygtninge. Den enkelte bolig er indrettet som en delebolig for to personer – to studerende eller to flygtninge. De studerende bliver koblet sammen i en mentor- og buddyordning med to flygtninge i en af de andre boliger, og indgår i et forpligtende fællesskab, som skal understørre venskab, uddannelse og integration.

De tre bygninger i afdelingen rummer hver et fællesrum i stueetagen og på øverste etage er en tagterrasse til fælles brug. Boligerne er en del af Venligbolig plus konceptet, som er udviklet af ONV Arkitetker og We do Democracy, og som vandt porjektudviklingsprisen ved Building Award 2019.

Vi mødes i kvartershuset på Roskildevej 63, 1. sal, hvor vi hører om historien bag projektet og går i samlet flok 10 minutters gang til Delehusene.

I dette forår kan du komme på flere studiebesøg med Bygherreforeningen. Studieturene er eftermiddagsarrangementer, hvor vi besøger spændende projekter og får tid til netværk.

13:45-14:00 Vi mødes ved Kvarterhuset, Roskildevej 63, 1. sal

14:00-14:45 Kaffe og oplæg om Delehusene og venligbolig plus konceptet