Bygherreforeningen inviterer til digitalt kursus, hvor partner, advokat Bo Schmidt Pedersen, fra Advokatfirmaet Poul Schmith/Kammeradvokaten giver dig et indblik, hvordan du bedst muligt kan håndtere nogle af de mange problemstillinger, som coronakrisen medfører i dine kontraktforhold: Hvornår er der fx tale om force majeure? Og hvornår skal/kan du acceptere tidsfristforlængelser?

På kurset får du samtidig mulighed for at stille spørgsmål med udgangspunkt i de problemstillinger, som du måske selv har oplevet i konkrete projekter.

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet.

10:00-10:10 Velkomst og introduktion til online-værktøjet Teams

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

10:10-10:20 Hvordan skal vi som bygherrer forholde os under COVID-19?

10:20-11:30 Byggeri og COVID-19

• Den juridiske ramme
  • Konkrete problemstillinger og overvejelser herom

Bo Schmidt Pedersen, partner, Kammeradvokaten

11:30-12:00 Spørgsmål fra mødedeltagerne

Faciliteret af Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

Ret til ændringer forbeholdes

NB: Tilmelding til online-arrangementer er bindende

Forbered gerne spørgsmål på forhånd, så du kan stille dem på mødet via chatfunktionen i Teams. Alternativt kan du sende dem til os på mail inden mødet til info@bygherreforeningen.dk

Oplægsholdere

Bo Schmidt Pedersen, partner, Kammeradvokaten
Bo beskæftiger sig med entrepriseret samt udbudsret, særligt inden for byggeri og anskaffelser til forsvaret. Bo har en lang erfaring i at yde rådgivning om udbud og kontrahering, om forhold under udførelsen samt om håndtering af tvister inden for entrepriseretten, herunder ved førelse af voldgiftssager. Derudover har Bo omfattende erfaring med udbud af byggerier, såvel i traditionelle organisationsformer som i de forskellige samarbejdsformer, der er udviklet inden for byggeriet.

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen
Henrik er direktør for Bygherreforeningen og har stor indsigt i bygherrernes vilkår og rammebetingelser. Henrik er medlem af AB-udvalget og har dermed været med til at formulere det nye aftalesystem.