04/09/2019

Bygherren for bordenden

Få optimeret dit beslutningsgrundlag, og placer dig for bordenden i dine projekter med et godt greb om byggeriets styringsredskaber. Dette seminar giver dig indsigt i, hvordan du med begreber som kvalitetsmål, videndeling, data og åbenhed i samarbejdet kan styrke dit beslutningsgrundlag og etablere grundlaget for bedre en byggeproces med dine samarbejdspartnere med hånden på kogepladen og dig for bordenden.

Medlemspris:

2800 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

4100 kr. ex. moms

Tid og sted

For tredje år mødes vi til en på alle måder inspirerende dag i Carlsberg Byen, og får forskellige bud på, hvordan du som bygherre kan få optimeret dit beslutningsgrundlag og placere dig for bordenden i dine projekter med et godt greb om byggeriets aktører og styringsredskaber. Vi tager fat i hvordan kvalitetsmål, videndeling, data og åbenhed i samarbejdet kan styrke dit beslutningsgrundlag og etablere grundlaget for bedre en byggeproces med dine samarbejdspartnere.

09:30-10:00 Ankomst, kaffe og morgenbrød i Carlsberg Byen

10:00-10:15 Velkomst og introduktion til dagen

Anne Kristine Busch, chefkonsulent, Bygherreforeningen

10:15-11:15 Skab engagement i styregruppen
Få indsigt i en gennemprøvet model for hvordan du arbejder med din styregruppe. CPH har et gennemarbejdet styregruppe-koncept, som de har brugt et års tid til at få implementeret.

Finn Bloch, programchef, Københavns Lufthavne A/S

11:15-12:15 Big Data til planlægning og styring af byggeriet
Hør, hvordan du udvælger og bruger data til at styrke beslutningsgrundlaget for din projektejer, og bliv klogere på at bruge data til at forudsige byggeriets fremdrift, så du undgår flaskehalse og ledig kapacitet. Bliv desuden skarpere til at udvælge de rigtige data.

Kristian Birch Pedersen, direktør, ph.d., Exigo

12:15-13:15 Frokost og netværk

13:15-14:00 Din rolle som projektleder er lige dele styring og facilitering af processen
Hør, hvordan DTU CAS Bygherre har trænet sine projektledere og sat facilitering af samarbejdet i byggeteamet i system, så alle har det samme afsæt for at onboarde og af-boarde medlemmer af byggeteamet og for håndtering af konfliktpotentiale.

Claus Møller Rasmussen, Bygherrechef, DTU CAS Bygherre

14:00-15:00 Brugerinddragelse og kommunikation på forkantRyesgade 25
Det kræver et stærkt samarbejde med brugerne og forståelse for deres behov at komme i mål med sit byggeprojekt – især, når man går nye veje! Det stiller krav til kommunikation, der konstant er på forkant, som i Danmarks første DGNB-certificerede renovering af en bevaringsværdig boligejendom.

Morten J. H. Andersen, direktør, Aarup & Hvidt/ Drost Fonden

15:00-16:30 Teamånd og fællesskab på hele matriklen! Oplæg og rundvisning
Niels viser rundt i Carlsberg Byen og fortæller om, hvordan man bevarer styring og overblik og det gode samarbejde med de mange aktører, bl.a. med systematiseret feedback og fællesmøder og transparens i byggeriets fremdrift og økonomi.

Niels Nielsen, projektchef, Carlsberg Byen I/S

16:30 Tak for i dag – Øl m/u alkohol hos Jacobsens
Vi slutter dagen hos Jacobsens hvor Bygherreforeningen serverer en forfriskning.

Ret til ændringer forbeholdes

Oplægsholdere

Finn Bloch, programchef, Københavns Lufthavne A/S
Finn har som programchef ansvaret for udvidelsen af Københavns Lufthavne, der skal gå fra ca 25 til 40 mio. passagerer per år. Finn har mange års erfaring inden for projektledelse, forretningsledelse, processer og ikke mindst samarbejder mellem virksomheder i byggeriet.

Kristian Birch Pedersen, direktør, ph.d., Exigo

Claus Møller Rasmussen, Bygherrechef, DTU CAS Bygherre

Morten J. H. Andersen, direktør, Aarup & Hvidt/ Drost Fonden

Niels Nielsen, projektchef, Carlsberg Byen I/S

Kurset er inklusiv morgenkaffe og frokost. Læs mere om praktisk information.

Arrangementsansvarlig er Anne Kristine Busch akb@bygherreforeningen.dk

Del på sociale medier

Bæredygtighed - København

Bygherreforeningens Nytårskur

Bygherreforeningens årlige nytårskur finder sted 10. januar 2020. Her mødes 150 ledere, beslutningstagere og meningsdannere blandt bygherrer, rådgivere og leverandører til en spændende eftermiddag med diskussion, snak og netværk.

Aftaler - København

Ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBB 19)

I efteråret 2019 kom den nye Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning (YBB 19). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte…

Bæredygtighed - Aarhus