Datoer

Netværket mødes 3 gange årligt og værtskabet går på skift mellem medlemmerne.

Kommende møder i 2021:

Datoer følger

Pris for deltagelse

Prisen for at deltage er 4.500 kr. ex. moms for medlemmer af Bygherreforeningen og 5.100 kr. ex moms for ikke-medlemmer af Bygherreforeningen. Der er fuld forplejning på hvert møde.

Tidligere møder

Netværksmøde den 3. marts 2020 kl. 12:00-16:30: Skolerenovering i Egedal og cirkulær økonomi i byggeriet

Egedal Rådhus, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke

Skolerenovering i Egedal: En strategisk bygherreopgave

Egedal kommune skal over de næste år i gang med at udbyde skolerenoveringsprojekter med kreative læringsfællesskaber for mere end 500 mio. kr. Projektet skal omfatte både indvendig og udvendig renovering, gode indeklimaløsninger, klimasikring, LAR-projekter mv. Med udgangspunkt i denne case diskuterer vi udbudsstrategi, mulighed for partnerskaber, og hvordan vi som bygherre skal gribe en sådan opgave an bedst muligt.

Katrine Madsen, afdelingsleder, Center for Ejendomme og Intern Service, Egedal Kommune

Oplæg om cirkulær økonomi i byggeriet

I forlængelse af FN’s verdensmålene er der kommet øget fokus på bæredygtighed og reduktion af CO2. Som bygherrer skal vi derfor også have fokus på, hvordan vi kan arbejde med og omstille os til cirkulær økonomi i byggeriet. Bygherrens prioriteringer, risikovillighed og målsætninger er afgørende for valget af materialer i byggeri og anlæg, og i hvor høj grad affald håndteres effektivt som ressourcer, og dermed hvor stor en andel af genanvendelse, der kan opnås.

Anke Oberender, centerleder, Videncenter for cirkulær økonomi i byggeriet