Uddannelse -

12/09/2024 - 12/12/2024

Bygherrernes projektlederuddannelse del 2: Strategisk ledelse, forretninger og processer

Uddannelsens anden del fokuserer på på strategiske valg, beslutningsgrundlag og samarbejdsstrategier.

Medlemspris:

17800 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

25500 kr. ex. moms

Tid og sted

På denne del af bygherrernes projektlederuddannelsen sætter vi fokus på at gøre projektlederne stærkere til at agere strategisk og dermed skabe effekt i byggeprojekterne gennem strategiske valg, beslutningsgrundlag, samarbejdsstrategier.

Du får blandt andet viden om:

• De strategiske valg og etablering af et solidt beslutningsgrundlag
  • Tidlig effektskabelse gennem brug af prototyper
  • Byggeprojekter som forandringsprocesser og hvordan du leder forandringer
  • Effektfuld ledelse af forskellige interessenter i de mindste øjeblikke

Del 2: Oversigt over dagene

Dag 1: Ledelse fremad og opad: Hvordan skaber vi strategisk udbytte?

Kl. 08:30-16:00

Strategiske valg: Vi arbejder med strategilærredet som en samlet fremstilling af de strategiske valg i byggeprojekter. Strategilærredet giver dig overblik over de strategiske valg, som dit byggeprojekt kalder på.

Forandringsledelse: Byggeprocessen som en forandringsproces. Byggeprojekter er også forandringsprocesser. Vi arbejder derfor med et fælles sprog for forandringer, og hvordan forandringsledelse kan spille en afgørende rolle i byggeriet.

Dag 2: Ledelse i værdikæden og sikring af opbakning

Kl. 08:30-16:00

At skabe opbakning kræver blik for forskellighed: Gennem præferencemodellen Whole Brain opbygger vi en ramme til at forstå forskellighed i forhold til projektets interessenter, projektgruppen og hos samarbejdspartnere og leverandører. Vi arbejder med refleksion over egne og andres præferencer og deres samspil. Hvordan leder man forskellighed?

Kommunikation og spørgsmålstyper: I forlængelse af arbejdet med forskellige præferencer opstiller vi en ramme for den løsningsorienteret samtale. At lede samtaler, så de skaber fremdrift og værdi af afgørende som bygherre.

Tillid på ligning: Professor David Maister har sat tillid på ligning. Vi tager udgangspunkt i hans tanker om tillid for at kunne arbejde med at skabe det i relation til andre. Og så du kan arbejde strategisk med at styrke tilliden i dine byggeprojekter.

Dag 3: Ledelse bagud: Sikring af effekt og læring

Kl. 08:30-16:00

Feedback fra brugerne: Hvordan får du feedback fra brugerne så tidligt i processen som muligt, så du kan bruge feedbacken i din projektering og scoping af projektet? Vi arbejder med forskellige feedback former, fokusgruppemødet og prototyping.

Tidlig effektskabelse: Hvordan kan du arbejde med at skabe et mindste produkt, der kan komme ud at lave og give værdi hurtigst muligt? Vi låner fra lean-startups ”minimum viable product” og arbejder med MVP for byggeri.

Dag 4: Ledelse indad: Udvikling af dit lederskab

Kl. 08:30-16:00

Følgeskab: Hvordan skaber du følgeskab i din projektledelse? Vi arbejder med Goffee & Jones blik på lederskab og hvordan du kan løfte samarbejde og effekt af byggeprojektet ved at være bevidst om dit lederskab.

Ledelse i selv de mindste interaktioner: Vi arbejder med Mette Nørgaards definition af ledelse i Touch Points. At lede i selv de mindste øjeblikke kan give dig en ekstra kraft i ledelsen af dit projekt og skabe værdi i dialogen med interessenter.

Fremlæggelse for bygherrepanel: som afslutning på uddannelsen produceres en fælles fremstilling om en case for et bygherrepanel. Panelet giver feedback på fremlæggelsen og vi drøfter hvordan du som bygherre kan præsentere strategiske valg.

Bygherrepanel: Annonceres senere

Praktisk information

Alle dage finder sted i København.

Vi begynder hver dag med morgenmad kl. 08:30-09:00 og slutter kl. 16:00.

Den sidste dag afslutter vi med bobler, snacks og diplomoverrækkelse

Omfanget af litteratur er cirka 500 sider til hver af de to dele af uddannelsen, som samtidig er pensum, hvis du ønsker at gå til eksamen.

Del 2 Udvidet: Strategisk ledelse, forretninger og processer (Efterår 2024)
Dag 1: 12. september
Dag 2: 3. oktober
Dag 3: 7. november
Dag 4: 12. december

Pris del 2 (4 dage)
Medlemmer af Bygherreforeningen 17.800 kr. ex. moms
Ikke-medlemmer: 25.500 kr.  ex. moms

Pris hele uddannelsen (8 dage)
Medlemmer af Bygherreforeningen: 28.800 kr. ex. moms
Ikke medlemmer 37.500 kr. ex. moms

Alle priser er uden moms, men inklusiv grundbøger og alle øvrige materialer og forplejning.

Uddannelsen udbydes som et sammenhængende forløb, men det er også muligt at tilmelde sig enten Del 1 eller Del 2 uafhængigt af hinanden.

Tilmeld dig hele uddannelsen her

Tilmeldingsvilkår

Når du tilmelder dig et arrangement eller uddannelsesforløb fra Bygherreforeningen modtager du en bekræftelse med det samme, og du er herefter tildelt en plads på arrangementet.

Deltagergebyret faktureres tidligst 30 dage før arrangementets start. Ved afbud tidligere end 45 dage før afholdelsesdatoen, vil du ikke blive faktureret. Tilmeldingen er herefter bindende. Såfremt du bliver forhindret i at deltage i et arrangement, er du naturligvis velkommen til at sende en anden fra din virksomhed i dit sted.

Ved uforudsete hændelser (f.eks. ved undervisers sygdom) eller manglende tilmeldinger kan arrangementet flyttes eller aflyses. Bliver arrangementet flyttet til en anden dato, har du mulighed for at framelde dig uden beregning.

Bygherrernes projektlederuddannelse

Du kan læse mere om hele uddannelsen herBygherrernes projektlederuddannelse

Mød to tidligere deltagere, og hør hvad de fik ud af uddannelsen.

Uddannelsens opbygning:

Del på sociale medier

Få den nyeste viden fra Bygherreforeningen i din indbakke

Ja tak – send mig Bygherreforeningens nyhedsbrev