Boligfonden Kubens Bygherrepris hylder hvert år visionære og banebrydende bygherrer, som demonstrer en efterstræbelsesværdig tilgang til bygherrerollen. Sidste år var der fokus på et særdeles godt og ansvarligt samarbejde i byggeprocessen, et stærkt bygherreaftryk og en stor værdiskabelse for byggeriets omkringliggende samfund. Her var Rune Kilden, fra Kilden & Hindby, blandt årets tre finalister. Han var nomineret for sine evner til at inddrage lokale og have ekstraordinært fokus på fællesskaberne i og omkring byggeprojekterne i Aarhus Ø.

På denne virtuelle studietur får du et indblik i den utraditionelle bygherres arbejde, ligesom du bliver præsenteret for årets kriterier, så du ved hvad der skal til, hvis du vil indstilles til den fornemme Bygherrepris 2021.

14:00-14:10 Velkomst og introduktion til dagen

Jesper Malm, områdechef for kommunikation og udvikling, Bygherreforeningen

14:10-14:45 Når byudvikling involverer hele byen
Rune Kildens navn står på hvert fjerde byggeprojekt i Aarhus Ø. Hans filantropiske tilgang gør, at han i sit arbejde med at skabe liv i det nyopførte byområde, også støtter de lokale – fx en række unge iværksættere. Byudvikling er i Rune Kildens øjne ikke en rigid proces mellem bygherre, arkitekt og kommune, men bør involvere hele byen. Rune samarbejder med bl.a. BIG og Lendager, og står bag et væld af byudviklingsprojekter som Bassin 7 og havnebadet i Aarhus, ligesom han nu er involveret i projektet Lighthouse.

Rune Kilden, byudvikler, Kilden & Hindby

14:45-15:00 Juryens beslutningsgrundlag – og nyt om Bygherreprisen 2021
Mød et af jurymedlemmerne, som havde den svære opgave at udvælge tre finalister blandt sidste års knap 20 gode indstillinger. Jesper Malm gør dig klogere på udvælgelsesprocessen, juryens overvejelser og arbejde, og på hvad dette års kriterier er, så du ved, hvad der skal til for at vinde den prestigefyldte pris og titlen som Årets Bygherre i 2021.

Jesper Malm, områdechef for kommunikation og udvikling, Bygherreforeningen

15:00 Tak for i dag!