På dette morgenmøde kan du få indsigt i resultaterne fra de seneste fire års arbejde med lærlingeprogrammet i Bygherreforeningen har resulteret i. Du vil bl.a. høre, hvilke konkrete mål indsatsen har opnået, og hvor mange lærlinge, programmet kommer til at bidrage med til bygge- og anlægsbranchen. Mød bl.a. en af landets største almene bygherrer, der vil fortælle om, hvad der skal til for at få indarbejdet en systematisk lærlingeindsats på deres byggesager og hvilke udfordringer de har oplevet. Mød også en entreprenør, der vil dele erfaringer om, hvordan krav i kontrakter om lærlinge omsættes til flere lærlinge på byggepladsen. Der vil være tid til spørgsmål undervejs i oplæggene.

8:00-8:20 Velkommen og præsentation af indsats og resultater
Hvorfor er bygherres engagement i uddannelse af flere faglærte relevant og nødvendig? Hvad har lærlingeindsatsen opnået i den forgange periode?

Jesper Malm, Kommunikationschef, Bygherreforeningen

8:20-8:35 Bygherrens arbejde med at sikre 14 % lærlinge på byggesager
Hvordan geares bygherreorganisationen til arbejdet med at få 14% lærlinge på byggesagerne og hvordan kan procedurer og værktøjer understøtte indsatsen?

Michael Nielsen-Elgaard, Vicedirektør, Center for byggeri og omdannelse, KAB

8:35-8:50 Entreprenørs arbejde med at gå fra klausul til flere lærlinge på pladsen
Hvordan arbejder man som entreprenør med at omsætte krav om lærlinge til konkrete lærepladser? Hvad skal der til og hvilke udfordringer kan der opstå?

Peter Henneberg, Projektchef, Nordstern

8:50 -09:00 Spørgsmål og afrunding