Konference -

12/09/2019

Fremtidsperspektiver for bæredygtigt byggeri i EU og Danmark

Hvordan skal bæredygtigt byggeri vurderes, og hvordan kan det gøres mainstream? På denne konference diskuteres erfaringerne med Level(s), EU-kommissionens bud på en metode til vurdering af bæredygtigt byggeri. Kom og bidrag til debatten om fremtiden for bæredygtigt byggeri!

Medlemspris:

0 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

0 kr. ex. moms

Tid og sted

EU-kommissionen har udviklet Level(s), som et bud på en fælles vurderingsmetode for nogle af de væsentligste parametre i bæredygtigt byggeri, der kan anvendes i bygningsreglementer og i certificeringsmetoder for bæredygtigt byggeri i EU. 16 danske virksomheder har testet Level(s) for at høste de første erfaringer med metoden og komme med forslag til forbedringer, inden den endelige version lanceres i 2020. Dermed er Danmark et af de lande, der har bidraget mest til at teste den metode, der kan blive rygraden i fremtidens europæiske standarder for bæredygtigt byggeri.

Konferencen henvender sig til bygherrer, rådgivere og udførende, der interesserer sig for udviklingen inden for bæredygtigt byggeri – og er samtidigt en genvej til viden om Level(s) som metode.

Ved konferencen debatteres erfaringer og perspektiver:

• Hvordan kan bæredygtighed blive mainstream for byggeriet?
  • Hvad er fordelene ved Level(s)?
  • Hvilke udfordringer stødte virksomhederne på?
  • Hvad skal forbedres, for at Level(s) kan bidrage til at gøre byggeriet mere bæredygtigt?
  • Kan Level(s) med tiden bruges i bygningsreglement og DGNB?

Endeligt program følger.

Den danske test

Den danske test af Level(s) koordineres af Danske Arkitektvirksomheder i samarbejde med Foreningen af Rådgivende Ingeniører, Bygherreforeningen, Green Building Council Denmark og DI Byg. Erfaringerne analyseres af Statens Byggeforskningsinstitut. Testen støttes økonomisk af Realdania, Grundejernes Investeringsfond og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

Level(s) er testet af AI Arkitekter og Ingeniører, Arkitema Architects, COWI, Dissing og Weitling Architecture, Danish Energy Management, DOMINIA, EKJ Rådgivende Ingeniører, Ekolab, FRAME, Frandsen & Søndergaard, Krydsrum Arkitekter, MOE, Rambøll, Rockwool, Sweco Danmark og Årstiderne Arkitekter.

Mere information om Level(s):

Peter Andreas Sattrup, Danske Arkitektvirksomheder – pas@danskeark.dk / +45 2636 3812.

Ret til ændringer forbeholdes

Arrangementsansvarlig er Graves Simonsen gks@bygherreforeningen.dk