Dette kursus giver dig indblik i byggekonflikters særkende og du får samtidig konkrete værktøjer, der kan bruges direkte i en forhandling efter løsningstrappen. Desuden opnår du viden om de nye muligheder for mægling og mediation, der findes i AB18-systemet. Kursusdagen veksler mellem oplæg fra dagens undervisere og en aktiv deltagelse. Der bliver derfor rig mulighed for at stille spørgsmål, diskutere med ligesindede og drøfte konkrete dilemmaer fra din egen hverdag.

09:00-09:30 Ankomst og morgenbrød
Vi starter dagen med at byde på kaffe og morgenbrød.

09:30-09:45 Velkomst og introduktion til konfliktløsning i AB18

Bygherreforeningen

09:45-10:30 Hvad kendetegner konflikter i byggebranchen? Og hvorfor opstår de?
Med sine mange års erfaring gør Anne det klart, hvordan og hvorfor der opstår konflikter i byggebranchen og hvad der kan gøres for at løse dem bedst muligt.

10:30-10:45 Pause

10:45-12:15 To måder at navigere på: Den juridiske vej eller via dialog og forhandling?
Med udgangspunkt i konkrete problemstillinger og sager drøftes fordele og ulemper ved at gå enten den juridiske vej (hurtig afgørelse, sagkyndig beslutning, voldgift) eller via dialog og forhandling.

12:15-13:15 Frokost

13:15-14:00 Spot konflikten og find ud af, hvad der er på spil
Hvis du gør brug af de fire konflikttyper, som du bliver introduceret til, kan du komme langt.

14:00-14:15 Eftermiddagspause

14:15-15:30 Casearbejde
Du får adgang til at afprøve brugen af de fire konflikttyper ved hjælp af konkrete cases.

15:30-16:00 Opsamling og evaluering

16:00 Tak for denne gang

Ret til ændringer forbeholdes

Undervisere

Anne Buhl, mediator/konfliktmægler og tidligere advokat, Buhl Mediation
Anne har 25 års erfaring med løsning af tvister og konflikter. Anne driver virksomheden Buhl Mediation der siden 2014 har serviceret erhverv og byggeri i hele Danmark med mediation/konfliktmægling og videreuddannelse.

Buhl Mediation samarbejder med Voldgiftsnævnet for Bygge- og anlægsvirksomhed, bygherrer, entreprenører og rådgivere i hele Danmark, Teknologisk Institut, Ingeniørhøjskolen, Aarhus Universitet, Nohrcon, Aarhus BSS med flere.

Praktisk

Arrangementet er inklusiv morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe. Læs mere om praktisk information.

Kursusforløb i AB-systemet

Vi har samlet vores kurser i en række kursusforløb, som gør det nemmere for dig at navigere i vores kursusudbud. Du kan, som altid, vælge blot at deltage i et enkelt kursus, eller du kan vælge at deltage i hele forløbet, så du bliver klædt godt på inden for de enkelte områder. Ønsker du at tage et helt kursusforløb, eller en del af det, kontakt os da gerne – så hjælper vi med tilmeldingen. Du kan også opnå rabat ved at købe flere kurser på en gang.