Temamøder -

17/09/2019

Præsentation af ny digitaliseringsguide for byg- og driftsherrer

Bygherreforeningen udarbejder på foranledning af Trafik,- Bygge- og Boligstyrelsen Digitaliseringsguiden: gode råd og tjeklister til at stille digitale krav i udbud. Guiden kan i løbet af efteråret kan tilgås på Bygherreforeningens hjemmeside. Kom med i maskinrummet og få mulighed for at diskutere hvordan du stiller de rigtige krav til digitalisering i byggeprojekter, i alt fra mindre og ukomplicerede opgaver til de helt store projekter med mange snitflader.

Medlemspris:

0 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

0 kr. ex. moms

Temamøder i Bygherreforeningen efteråret 2019

Velkommen til Bygherreforeningens tema- og medlemsmøder efteråret 2019. Her vi sætter aktuelle emner til debat, lancerer nye initiativer samt giver fagligt indblik på nye områder.

Møderne faciliteres af Bygherreforeningen og har typisk to-tre gæsteoplæg/cases, ofte i samarbejde med byggeriets parter.

Møderne er gratis. De tager 2-3 timer, starter med kaffe og slutter typisk med uformelt netværk over et glas vin. Enkelte møder er forbeholdt medlemmer.

Der afholdes et tilsvarende temamøde i København torsdag den 29. september kl. 14:30-18:00 på Borgergade 111, 1300 København K.

OBS: Dette er et åbent temamøde, alle er velkomne

14:30-15:00 Ankomst med kaffe & kage

15:00-15:15 Velkomst og motivation af mødet

15:15-15:45 Regeringens strategi for digitalt byggeri

• Hvilke initiativer er i gang og på vej?
  • Hvilket potentiale skal strategien realisere?
  • Hvordan understøttes strategien?

Taler annonceres snarest

15:45-16:15 Bygherres digitalisering – fra strategi til praksis
Hør hvordan Kolding Kommune har omsat den digitale strategi til hverdagsbrug, og bliv inspireret af deres erfaringer med både barrierer og ’drivere’ for at få den digitale projektering til at fungere for alle på projekterne.

Carsten Gotborg, IT-projektleder, Kolding kommune og medlem af Bygherreforeningens Digitaliseringsudvalg

16:15-16:30 Bygherrers digitaliseringsguide
Bygherreforeningen udarbejder for Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen en webbaseret digitaliseringsguide med gode råd og tjeklister til at stille digitale krav i udbud, i alt fra mindre og ukomplicerede opgaver til de helt store projekter med mange grænseflader.

• Få en præsentation af guiden
  • Hør eksempler på, hvordan du stiller krav til digitalisering i byggeprojekter
  • Bliv opmærksom på de vigtigste overvejelser og valg

Sara Asmussen, Deloitte, og medlem af Bygherreforeningens Digitaliseringsudvalg

16:30-16:50 Hvordan kan digitaliseringsguiden bruges, hvad skal udbuddet indeholde og hvordan får vi strategierne forankret i hverdagen? (drøftelser)
Med afsæt i eftermiddagens oplæg om potentiale, implementering og redskaber til praktisk understøttelse drøfter vi, hvordan vi kan sætte skub i de enkelte byg-driftsherrers udbudsprocesser med digitaliseringen i bygherreprojekterne og den efterfølgende drift.

Carl Johan Fokdal Christensen, Bygherreforeningen

16:50-17:00 Opsamling

17:00-18:00 Netværk med vin og snacks

Oplægsholdere

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen
Henrik er direktør for Bygherreforeningen og har stor indsigt i bygherrernes vilkår og rammebetingelser. Henrik er medlem af AB udvalget og har dermed været med til at formulere det nye aftalesystem.

Sara Asmussen, Deloitte, og medlem af Bygherreforeningens Digitaliseringsudvalg

Carl Johan Fokdal Christensen, Bygherreforeningen

Ret til ændringer forbeholdes.

Arrangementsansvarlig er Carl Johan Christensen cjc@bygherreforeningen.dk

Del på sociale medier