22/10/2019

Lancering af Digitaliseringsguiden

Som led i den nye Digitaliseringsstrategi fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, præsenterer Bygherreforeningen: Digitaliseringsguiden, med gode råd og tjeklister til digitale krav i udbud. Digitaliseringsguiden viser vejen for at højne niveauet af digitalisering i projekter, med konkrete eksempler på succesfulde krav til digitalisering og giver samtidigt et overblik over den store mængde publiceringer om digitalisering.

Medlemspris:

0 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

0 kr. ex. moms

Tid og sted

Digitaliseringsguiden giver dig som bygherre overblik hvor digitalisering kan skabe værdi, og hvordan det konkret kan indgå i et udbud. Med gode råd og tjeklister til at til at både overveje og implementere digitale krav, suppleret med tre forskellige eksempler på værdifuld digitalisering, med indblik i det konkrete udbudsmateriale.

På dagen kan du både høre hvordan Digitaliseringsguiden indgår i den overordnede strategi for digitalt byggeri, hvordan guiden bruges og hvor formanden for Bygherreforeningens Digitaliseringsudvalg, Michael Ørsted, ser potentialerne for bygherrer med den nye guide

Digitaliseringsguiden er led i den nye strategi fra Trafik-, Bygge-, og Boligstyrelsen, som del af initiativ 2: Bedre vejledning til bygherrer om anvendelse af digitale værktøjer.

14:30- 15:00 Ankomst
Kaffe og kage

15:00- 15:15 Velkomst og introduktion

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

15:15- 15:45 Digitaliseringsstrategien
Strategi for digitalt byggeri, som Bygherrens Digitaliseringsguide udspringer af, blev lanceret i januar 2019. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen fortæller om ambitionerne for byggeriets fortsatte digitalisering i strategien og hvordan Bygherreforeningens Digitaliseringsguide spiller sammen med strategiens indsatsområder.

August Schwensen, Fuldmægtig, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

15:45- 16:15 Bygherrens digitaliseringsguide
Bygherreforeningen har for Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udarbejdet en webbaseret digitaliseringsguide med gode råd og tjeklister til at stille digitale krav i udbud, samt et ”landkort” som giver overblik over lovgivning, standarder og teknisk fælleseje indenfor digitalisering. De digitale krav er belyst med udbudstekster fra 3 spændende cases, Tønsberg projektet i Norge, Bygning 310 på DTU Campus i Lyngby, og en tagrenovering på en almen boligafdeling i AAB Aarhus.

Sara Asmussen, Deloitte og Carl Johan Christensen, Projektleder, Bygherreforeningen

16:15- 16:30 Bygherrens digitalisering – fra strategi til praksis
Med Digitaliseringsguiden bliver bygherrer på forskellige niveauer i stand til at højne de digitale niveau i projekter. Hør fra formanden i Bygherreforeningens Digitaliseringsudvalg hvordan bygherrer på mange niveuaer kan drage fordel af guiden, og hvor CPH bruger digitale værktøjer.

Michael Ørsted, Afdelingsleder, CPH og formand for Bygherreforeningens Digitaliseringsudvalg

16:30- 16:50 Molio: Vejledning til bygherres kravstillelse
Molio har netop udgivet vejledning til bygherres kravstillelse, som tager udgangspunkt i en undersøgelse blandt byg-og driftherrer gennemført i 2017. Vejledningen opstiller 7 værdiskabende krav, bl.a. Mangellister, Kvalitetssikringsdokumentation og Udbud med mængder. Vejledningen anviser hvordan kravene kan operationaliseres, bl.a. ved hjælp af Molio’s egne værktøjer.

Allan Schiøtz, projektleder, Molio

16:30- 16:50 Afrunding

16:50- 17:00 Tak for i dag

17:00- 18:00 Netværk

Del på sociale medier

Bæredygtighed - København

Bygherreforeningens Nytårskur

Bygherreforeningens årlige nytårskur finder sted 10. januar 2020. Her mødes 150 ledere, beslutningstagere og meningsdannere blandt bygherrer, rådgivere og leverandører til en spændende eftermiddag med diskussion, snak og netværk.

Aftaler - København

Ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBB 19)

I efteråret 2019 kom den nye Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning (YBB 19). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte…

Bæredygtighed - Aarhus