Vi går til rigtig mange møder, som stort set foregår som for 20-30 år siden. Alt for ofte spildes tiden på lange diskussioner, fordi man har forskellige interesser i et byggeprojekt.  Men det behøver ikke at være svært at bringe mødekulturen ind i det 21. århundrede,

Dette kursus giver dig konkrete værktøjer og metoder, som du kan bruge til at skabe resultater i dit byggeprojekt fra dag 1.

Efter kurset er du i stand til:

• At skabe en mødekultur, hvor alle mødedeltagerne inddrages og bidrager
  • At lede det effektive møde med en tydelig 4-trins model, som bringer jer effektivt fra idé til handling
  • At nedbringe mødetiden og optimere mødeprocessen, så alle motiveres til at prioritere og deltage i møderne
  • At overskue metoder og teknikker, som nemt kan bruges i praksis og gøre en forskel i din mødefacilitering fra første dag

Kursusrække om teamledelse og facilitering:

Dette kursus er en del af en kursusrække, du kan vælge at deltage blot en dag eller i alle kurser. Her ser du et overblik over kurserne i foråret:

Teamledelse og det effektive projektsamarbejde 8. juni 2020

09:00-09:30 Ankomst og morgenmad
Vi starter dagen med at byde på morgenbrød og kaffe

09:30-10:00 Velkomst og introduktion til dagen: Det gode møde
Vi rammesætter dagens tema ved at diskutere ”det gode møde” i plenum. Hvad kendetegner et egentlig et godt møde, og hvordan faciliteres det?

10:00-11:00 Hvordan bryder vi de gamle vaner og skaber en ny og effektiv mødekultur?
Forskellen på traditionel mødeledelse og facilitering – hvordan bryder vi de gamle vaner og skaber en ny og effektiv mødekultur?

11:00-12:00 Møder med energi og involvering
Her får du konkrete metoder til, hvordan du kan erobre mødet fra start og sætte dig i førersædet som mødeleder. Samtidig lægger vi fokus på gruppedynamikken i mødet og dermed de talende og de tavse mødedeltagere. Vi ser på, hvordan du skaber energi og involvering hos alle mødedeltagere:

12:00-13:00 Frokost

13:00-14:30 Interessekonflikter og upopulære budskaber
Som mødeleder kan du blive udfordret, når der opstår interessekonflikter på mødet. Vi sætter fokus på, hvordan du kan håndtere modstand og konflikter, så alle parter oplever, at de bliver imødekommet. Samtidig ser vi på, hvordan du formidler du et upopulært budskab, uden at det giver benspænd, men derimod bliver modtaget konstruktivt

14:30-14:45 Kaffe og kage

15:00-16:00 Fra ord til handling: 4-trins metode til ejerskab
Her får du introduktion til en effektiv og afprøvet 4-trins metode til at skrue op for ejerskabet og ned for de uproduktive processer på møderne

16:00 Tak for i dag

Ret til ændringer forbeholdes.

Underviser

Maiken Vørs Jeppesen, indehaver og konsulent, Konsulenthuset HRip

Maiken er seniorkonsulent og indehaver af HRip, som hun grundlagde i 2006 efter en længere karriere som leder. Med mere end 25 års bred erfaring i bagagen, er hun en anerkendt facilitator, underviser og foredragsholder inden for udvikling af mennesker, teams og organisationer.

Maiken arbejder typisk med organisationsudvikling og robusthed overfor forandringer, udvikling af ledere på alle niveauer, personlig udvikling samt udvikling af teams og afdelinger, så de opnår et stærkere samarbejde. Herudover fungerer hun som mediator i konfliktløsninger og coaching af udvalgte klienter.

Kendetegnene for Maiken som underviser er, at hun lægger meget vægt på, at al facilitering skal munde ud i konkrete resultater. Dette afspejler sig i hendes aktiverende og læringsrige processer med konkrete værktøjer og tydelig kobling til praksis.

Praktisk

Kurset er inklusiv morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe. Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.