Så er de nye vejledninger til BR18 kapitel 5 om brand blevet udgivet. Der mangler blot enkelte temaer, men du kan allerede nu få en hurtig indføring i det omfattende materiale.

Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen vil på dette morgenmøde fortælle om de væsentligste temaer i såvel kapitel 5 som i de tilhørende kapitler om brandteknisk dokumentation og kontrol heraf samt certificerede brandrådgivers virke.

Du vil få et hurtigt overblik over strukturen, de væsentligste ændringer og en smule indføring i kapitler med præaccepterede løsninger – det som tidligere blev kaldt ‘Eksempelsamlingen’. Disse vejledninger er blevet udbygget i samarbejde med branchen og giver mulighed for at lave løsninger til byggerier uden behov for certificerede brandrådgivere.

Vi hører også om planerne for at holde eksemplerne opdaterede, ligesom vi får et indblik i status på de certificerede brandrådgivere, som allerede nu er påkrævede på alle byggerier i  klasse 2-4.

07:45-08:00 Morgenkaffe og velkomst

08:00-08:10 Velkomst

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

08:10-08:50 Oplæg og debat om de nye vejledninger om brand til BR18