Medlemsmøder -

24/09/2019

Morgenmøde: Vejledning i terrorsikring

Frygten for nye terrorhændelser er dagligdag i store dele af Europa. Flere organisationer inden for bl.a. byggeriet har efterspurgt klarere retningslinjer for hvornår og hvordan man bør arbejde med sikkerhed og terrorsikring. Et behov der kun er blevet mere aktuelt efter sensommerens bombeanslag mod offentlige institutioner i Danmark. Nye anbefalinger og vejledninger er nu på vej. Få et overblik på dette morgenmøde.

Medlemspris:

Mødet er kun for medlemmer 0 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

Mødet er kun for medlemmer 0 kr. ex. moms

Tid og sted

Politiets Efterretningstjeneste (PET) og Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut (DBI) er hver især på vej med nye vejledninger og retningslinjer for, hvordan der kan arbejdes med terrorsikring i byrum og bygninger. Vejledningerne skal bl.a. hjælpe bygherrer og deres rådgivere med prioritere konkrete indsatser i forhold til at sikre sig mod terroranslag og hændelser. Derudover skal de inspirere til at sikre en god kvalitet i de løsninger, som implementeres.

På dette morgenmøde får vi et indblik i de to nye vejledninger og får lejlighed til at diskutere, hvordan de giver bedst værdi for branchen. På mødet deltager forskellige bygherreorganisationer, som de seneste år har arbejdet intenst med at skabe sikkerhed i bybilledet. Der vil være oplæg fra PET og DBI. Mødet byder desuden på intern vidensdeling og erfaringsudveksling mellem forskellige bygherrerorganisationer.

OBS: Morgenmøder er kun for foreningens medlemmer

Program:

07:45-08:00 Ankomst og morgenbrød

08:00-08:10 Velkomst ved Jesper Malm, kommunikationschef i Bygherreforeningen

08:10-08:30 Terrorsikring i bygninger og byrum
PET er på vej med en ny vejledninger omkring terrorsikring målrettet bygninger og byrum. Den følger en anden vejledning, der netop er udkommet: ”Tænk terrorsikkerhed ved større arrangementer”, der er tilgængelig på PET’s hjemmeside .

Emilie Lyngsaae Nielsen, sikkerhedsanalytiker I PET’s Rådgivningscenter

08:30-08:50 Digital håndbog for terrorsikring
Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut arbejder med en ny håndbog for fysisk terrorsikring af byrum og bygninger i Danmark. Projektet er i fuld gang, men Jesper Florin løfter her sløret for arbejdet og de foreløbige konklusioner.

Jesper Florin, leder af DBI’s sikringsafdeling Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut

08:50-09:00 Opsamling

Se i øvrigt efterårets andre morgenmøder:

20. august: MgO-sagen: Hvad kan bygherrer lære af sagen?

8. oktober: Arbejdsmiljø og adfærd på byggepladsen – bygherres rolle og gevinst

19. november: Bygherrens rolle som katalysator for uddannelse af faglærte i Danmark

Alle morgenmøder starter med kaffe, juice og croissanter.

Arrangementsansvarlig er Anne Kristine Busch akb@bygherreforeningen.dk

Del på sociale medier