Det omfangsrige udviklingsprojekt inkluderer bl.a. en innovativ og ambitiøs skole, kontorbygninger, et idrætscenter, 350.000 etagekvadratmeter med plads til omkring 7.000 beboere, som bliver fordelt i ejerboliger, lejeboliger og bofællesskaber foruden en ny bro, der forbinder Hedehusene med Nærheden. I helhedsplanen har der været øje for detaljerne, og der lægges bl.a. op til fællesskaber gennem kvarterhuse og byhaver, ligesom den centrale skole skal samle områdets beboere og brugere.

14:00-14:10 Velkomst og introduktion til studieturen

Emily Krygell Schrøder, kommunikationsmedarbejder, Bygherreforeningen

14:10-14:50 Alt det som findes i Nærheden
Et stort projekt som Nærheden får indflydelse på mange menneskers liv, mange år ud i fremtiden, og rummer mange muligheder såvel som udfordringer. Men hvordan griber man et projekt som Nærheden an? Hvordan bør man organisere sig, og hvad kan man lære ud fra projektets proces i forhold til bl.a. udbuddet og samarbejder på tværs? Direktør, Ole Møller, fortæller om visionerne bag Nærheden og om, hvordan disse føres ud i livet.

Ole Møller, direktør, NærHeden P/S

14:50-15:45 Rundvisning i Nærheden
Vi ser området, og der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Ole Møller, direktør, NærHeden P/S

15:45-16:00 Fælles diskussion og spørgerunde

16:00 Tak for i dag!

COVID-19:
I Bygherreforeningen følger vi hele tiden udviklingen i Coronasituationen tæt, og vi gør vores ypperste for at overholde de seneste retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen. Derfor kan du trygt tilmelde dig vores arrangementer.
OBS: Mød ikke op til et arrangement i Bygherreforeningen, hvis du har symptomer på corona, mistanke om smitte eller afventer testsvar.

På grund af afstandskrav og begrænset kapacitet anbefaler vi at booke i god tid, hvis du vil være sikker på en plads.

Fotokreditering: Louise Jonsson/ NærHeden P/S