Det nye AB-system indeholder flere og mere detaljerede bestemmelser, end vi er vant til. For at hjælpe dig til at bruge de nye muligheder i systemet bedst muligt, har Bygherreforeningen udviklet en række praktiske værktøjer, som kan hjælpe dig, når du skal arbejde med aftalesystemet. På dette online kursus får du et overblik værktøjerne, så du kan gå hjem og arbejde videre med dem i din hverdag. Vi ser på værktøjerne og på deres sammenhæng og baggrund i AB-systemet, så du bliver klædt bedre på til at kunne anvende de nye regler proaktivt som professionel bygherre.

Kurset er for alle, som skal arbejde med byggeriets aftalesystem i praksis. Du kan læse mere om værktøjerne i Bygherreforeningens AB-guide.

13:00-13:10 Velkomst og introduktion til online-værktøjet Teams

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

13:10-13:50 Gennemgang af de væsentligste AB-værktøjer

• Hvad skal man huske i rådgiveraftalen og entrepriseaftalen
  • Sådan håndterer du ændringer i AB 18

13:50-14:00 Pause

14:00-14:45 AB-værktøjer i praksis

• Projektgennemgang og kvalitet
  • Mangelhåndtering, aflevering og væsentlighedskrav i udbud
  • Konfliktløsning og nye procesregler efter AB

14:45-15:00 spørgsmål fra deltagerne

Faciliteret af Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

Undervisere

Bo Schmidt Pedersen, partner, Advokatfirmaet Poul Schmith/Kammeradvokaten
Bo beskæftiger sig med entrepriseret samt udbudsret, særligt inden for byggeri og anskaffelser til forsvaret. Bo har en lang erfaring i at yde rådgivning om udbud og kontrahering, om forhold under udførelsen samt om håndtering af tvister inden for entrepriseretten, herunder ved førelse af voldgiftssager. Derudover har Bo omfattende erfaring med udbud af byggerier, såvel i traditionelle organisationsformer som i de forskellige samarbejdsformer, der er udviklet inden for byggeriet.

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen
Henrik har repræsenteret Bygherreforeningen i AB-forhandlingerne, sammen med medlemmer af foreningens udvalg og inviterede parter fra forhandlingsudvalget. Dermed har Henrik indsigt systemets tilblivelse og konkret viden om, hvordan bygherrerne får optimale betingelser for arbejdet med det nye aftalesystem.

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet. Webinaret afholdes fra kl. 13:00-15:00, og tilmelding er bindende. Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes fysisk eller online i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.