Grundet COVID-19 udnyttes muligheden for at mødes online som aldrig før. Kurser og arrangementer som vi førhen mødte fysisk op til, foregår nu online, og det stiller nye krav til kommunikation og formidling. Det kræver nemlig gode online-præsentationsegenskaber, hvis man skal brænde igennem på skærmen, og fastholde publikumsinteressen. Derfor afholder Bygherreforeningen dette online seminar, hvor du kan få styr på online mødefacilitering og afholdelsen af effektive webinarer, som forventes at fylde meget mere i fremtiden.

Det online mødeformat betyder, at fremtidens mødefacilitatorer skal mestre at være ”på” hjemme fra stuen, uden at det virker hverken mindre professionelt eller troværdigt. Der stilles nye krav til formidlingsegenskaber såsom mimik og kropssprog, ligesom der stilles krav til de tekniske egenskaber.

10:00-10:10 Velkomst og introduktion til online-værktøjet Teams

Christine Skovgaard Madsen, kompetencechef, Bygherreforeningen

10:10-10:50 Det siger forskningen om virtuel mødeledelse

Samarbejdet i det virtuelle rum er meget komplekst. Selvom de fleste efterhånden har gode erfaringer med det virtuelle møde, så står det, desværre, for mange som et “nødvendigt onde”. Men sådan bør det ikke være. Det virtuelle møde rummer mange muligheder, hvis man møder mødet netop i den kontekst hvor det er, nemlig virtuel. Stærk mødeledelse er altafgørende for succes i det virtuelle møde. Der skal i særdeleshed fokus på forberedelse og struktur. Når den er på plads, så kan man bruge selvsamme struktur til at skabe engagement. Hvordan det skal gøre, vil Lise Dahl Arvedsen tale mere om i dette oplæg.

Lise Dahl Arvedsen, ph.d. forsker ved CBS og partner hos Augmenti

10:50-11:00 Pause

11:00-11:50 Sådan faciliterer du effektive og spændende onlinemøder

Med den rigtige mødeledelse kan onlinemøder gøres både udbytterige, effektive og spændende. Det kræver blot en lidt anden tilgang og forberedelse end til fysiske møder. Her får du en top-10 liste over helt praktiske do’s and don’ts til engagerende onlinemøder. Du bliver således klædt på til at tage styringen på onlinemøder fremover.

Pelle Nilsson, direktør og partner, Resonans Kommunikation

11:50-12:20 Diskussion, erfaringsudveksling og afrunding

Christine Skovgaard Madsen, kompetencechef, Bygherreforeningen

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet. Webinaret afholdes fra kl. 10:00-12:20, og tilmelding er bindende. Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.