Her får du en kort og komprimeret introduktion til de nye regler i AB18. Vi ser på aftaledokumenterne med fokus på den praktiske forståelse og anvendelse af dokumenterne. Du får en introduktion til AB18 set fra bygherres perspektiv.

Kurset er for dig som har brug for en kort indføring i AB18, enten fordi det er nyt stof for dig, eller fordi du trænger til at få genopfrisket din viden.

På grund af kursets korte form, skal det alene ses som en introduktion, hvis du vil kunne anvende reglerne i AB18 anbefaler vi dig at supplere med et fysisk kursus i efteråret.

AB18 for bygherrer

10:00-10:10 Velkomst og introduktion til online-værktøjet Teams

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

10:15-11:50 Gennemgang af AB18
Her får du en overordnet introduktion til AB18. Vi gennemgår bestemmelserne i AB18 med særlig fokus på, det du skal vide som bygherre og bygherrerådgiver. Gennemgangen vil følge hovedområderne i AB18.

Bo Schmidt Pedersen, partner, Kammeradvokaten

11:50-12:00 Spørgsmål fra mødedeltagerne

Faciliteret af Bygherreforeningen

Underviser

Bo Schmidt Pedersen, partner, Kammeradvokaten
Bo beskæftiger sig med entrepriseret samt udbudsret, særligt inden for byggeri og anskaffelser til forsvaret. Bo har en lang erfaring i at yde rådgivning om udbud og kontrahering, om forhold under udførelsen samt om håndtering af tvister inden for entrepriseretten, herunder ved førelse af voldgiftssager. Derudover har Bo omfattende erfaring med udbud af byggerier, såvel i traditionelle organisationsformer som i de forskellige samarbejdsformer, der er udviklet inden for byggeriet.

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet. Webinaret afholdes fra kl. 10:00-12:00, og tilmelding er bindende.

Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.