Et byggeprojekt involverer mange interessenter, og det stiller store krav til kommunikationen bag et projekt eller en organisation. Der kan hurtigt opstå interessekonflikter eller modstand, og det er vigtigt at alle føler sig hørt, set og respekteret.

Dette webinar vil klæde dig på til at formidle upopulære og komplicerede budskaber bedst muligt, og er derfor relevant for alle der netop nu kæmper med kommunikative udfordringer på baggrund af COVID-19 udbruddet. De værktøjer du får med dig fra webinaret kan dog også bruges i mange andre kommunikative sammenhænge fremover, for eksempel i forbindelse med nabokommunikation eller konfliktløsning.

På dette webinar lærer du gennem effektive og konkrete metoder, hvordan du kan stå stærkere som formidler og kommunikatør – i både med- og modvind. Alle kan deltage på dette webinar uanset rolle og niveau.

Der vil undervejs blive indlagt små øvelser og være mulighed for at stille spørgsmål.

10:00-10:10 Velkomst og introduktion til værktøjet Teams

10:10-10:30 Kommunikation i øjenhøjde
Med afsæt i assertionsbegrebet bliver du opmærksom på de mulige faldgruber i kommunikationen, og hvad du selv kan gøre for at sikre en ligeværdig kommunikation

10:30-11:00 Formidling af de svære budskaber
Lær at bruge en effektiv 4-trins metode til at foregribe modstanden imod dit budskab og skabe rum til dialog med plads til alle parter

11:00-11:30 Målrettet kommunikation
Få overblik over de fire arketyper og lær at målrette din kommunikation til typerne – såvel mundtligt som skriftligt

11:30-12:00 Tips og tricks
Bliv inspireret af nogle simple greb, som kan hjælpe dig til at undgå eventuelle benspænd og styrke dig i rollen som kommunikator

Ret til ændringer forbeholdes

Underviser

Maiken Vørs Jeppesen, indehaver og konsulent, Konsulenthuset HRip
Maiken er tilknyttet Bygherreforeningen som underviser, og arbejder som seniorkonsulent. Maiken er indehaver af konsulenthuset HRip. Med mere end 25 års bred erfaring i bagagen, er hun en anerkendt facilitator, underviser og foredragsholder. Maiken arbejder typisk med organisationsudvikling og robusthed overfor forandringer, udvikling af ledere på alle niveauer, personlig udvikling samt udvikling af teams og afdelinger, så de opnår et stærkere samarbejde. Kendetegnene for Maiken som underviser er, at hun lægger meget vægt på, at al facilitering skal munde ud i konkrete resultater.

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet. Webinaret afholdes fra kl. 10:00-12:00, og tilmelding er bindende. Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.