19/05/2020

Online workshop for rådgivere: Hvordan kvalificerer vi samarbejdet om uddannelsesklausuler mellem bygherre og rådgivere?

Bygherreforeningens Byg med unge-alliance og Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar inviterer rådgivere, med interesse for uddannelsesklausuler til workshop. Sammen skal vi sætte viden og erfaringer i spil og kvalificere, hvordan vi gør samarbejdet om uddannelsesklausuler mellem bygherre og rådgiver bedre.

Medlemspris:

0 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

0 kr. ex. moms

Tid og sted

Alt for ofte får arbejdet med planlægning og dimensionering af uddannelsesklausuler i byggeriet ikke den prioritet, der er nødvendig, for at kravene i sidste ende kan udmønte sig i konkrete praktikpladser. Og det er problematisk, for i fremtiden vil vi mangle faglært arbejdskraft i byggeriet.

Bygherreforeningens indsats Byg med unge-alliancen og Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar inviterer til workshop tirsdag d. 19. maj. Til workshoppen stiller vi spørgsmålet ”hvad der skal til, set fra rådgivers synspunkt, for at understøtte samarbejdet med bygherre om uddannelsesklausuler?”

I dialog med ligesindede, kan du få indblik i andres erfaringer og udfordringer, og bidrage med egne inputs. Desuden kan du være med til at præge Bygherreforeningens videre arbejde med kvalificering af branchens arbejde med uddannelsesklausuler.

10:00-10:10 Velkomst og præsentation af dagens program.

Mette Kristensen, Byg med unge-alliancen og Christina Schultz, Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar

10:10-10:40 Bygherres erfaringer og perspektiver på samarbejdet med rådgivere og entreprenører om uddannelsesklausuler/krav om lærlinge

David Salomonsen, CSR-chef Københavns Kommune og projektleder fra byggeafdelingen

10:40-11:10 Entreprenørs erfaringer fra og perspektiver på samarbejdet med rådgivere/byggeledelse om uddannelsesklausuler/krav om lærlinge

Martin Skou Heidemann, direktør, Skou Gruppen A/S

11:10-11:55 Online workshop og vidensdeling

Mette Skouenborg, projektleder, Værdibyg

11:55-12:00 Afrunding og det videre arbejde

12:00 Tak for i dag

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os og senere hen med et link til onlinemødet.

Del på sociale medier