Det nye AB-system indeholder flere og mere detaljerede bestemmelser, end vi er vant til. For at hjælpe dig til at bruge de nye muligheder i systemet bedst muligt, har Bygherreforeningen udviklet en række praktiske værktøjer, som kan hjælpe dig, når du skal arbejde med aftalesystemet. På dette online kursus får du et overblik værktøjerne, så du kan gå hjem og arbejde videre med dem i din hverdag. Vi ser på værktøjerne og på deres sammenhæng og baggrund i AB-systemet, så du bliver klædt bedre på til at kunne anvende de nye regler proaktivt som professionel bygherre.

Kurset er for alle, som skal arbejde med byggeriets aftalesystem i praksis. Du kan læse mere om værktøjerne i Bygherreforeningens AB-guide.

09:00-09:10 Velkomst og introduktion

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

09:10-10:10 Gennemgang af de væsentligste AB-værktøjer

• Hvad skal man huske i rådgiveraftalen og entrepriseaftalen
  • Sådan håndterer du ændringer i AB 18

10:10-10:20 Pause

10:20-11:10 AB-værktøjer i praksis

• Projektgennemgang og kvalitet
  • Mangelhåndtering, aflevering og væsentlighedskrav i udbud
  • Konfliktløsning og nye procesregler efter AB

11:10-11:30 Spørgsmål fra deltagerne

Undervisere

Bo Schmidt Pedersen, partner, Advokatfirmaet Poul Schmith/Kammeradvokaten
Bo beskæftiger sig med entrepriseret samt udbudsret, særligt inden for byggeri og anskaffelser til forsvaret. Bo har en lang erfaring i at yde rådgivning om udbud og kontrahering, om forhold under udførelsen samt om håndtering af tvister inden for entrepriseretten, herunder ved førelse af voldgiftssager. Derudover har Bo omfattende erfaring med udbud af byggerier, såvel i traditionelle organisationsformer som i de forskellige samarbejdsformer, der er udviklet inden for byggeriet.

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen
Henrik har repræsenteret Bygherreforeningen i AB-forhandlingerne, sammen med medlemmer af foreningens udvalg og inviterede parter fra forhandlingsudvalget. Dermed har Henrik indsigt systemets tilblivelse og konkret viden om, hvordan bygherrerne får optimale betingelser for arbejdet med det nye aftalesystem.

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en mail fra os med link til kurset. Webinaret afholdes fra kl. 09:00-11:30, og tilmelding er bindende.

Læs mere om praktisk information.

Tilmeldingsvilkår

Når du tilmelder dig et arrangement eller uddannelsesforløb fra Bygherreforeningen modtager du en bekræftelse med det samme, og du er herefter tildelt en plads på arrangementet.

Deltagergebyret faktureres tidligst 14 dage før arrangementets start. Ved afbud tidligere end 14 dage før afholdelsesdatoen, vil du ikke blive faktureret. Tilmeldingen er herefter bindende. Såfremt du bliver forhindret i at deltage i et arrangement, er du naturligvis velkommen til at sende en anden fra din virksomhed i dit sted.

Ved uforudsete hændelser (f.eks. ved undervisers sygdom) eller manglende tilmeldinger kan arrangementet flyttes eller aflyses. Bliver arrangementet flyttet til en anden dato, har du mulighed for at framelde dig uden beregning.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes fysisk eller online i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.