26/02/2019

Morgenmøde: Mød Metroselskabet på AB-morgenmøde om samfundsansvar i byggeprocessen

Mødet giver dig viden om de nye aftaledokumenters øgede fokus på overtrædelse af gældende regler eller aftalte vilkår om samfundsansvar, herunder sikkerhed og arbejdsmiljø. Du får indblik i de kontraktuelle og proceduremæssige krav, men også i dine muligheder for at forebygge og håndtere eventuelle overtrædelser gennem formulering af udbudsbetingelserne og efterfølgende kontrol.

Medlemspris:

0 kr. ex. moms

Ikke medlemmer:

0 kr. ex. moms

Tid og sted

Bygherreforeningens morgenmøder i AB18 er en hurtig smagsprøve på specifikke dele af det nye aftalesystem. Morgenmøderne varer en time, og hver gang sættes forskellige temaer i AB18 i fokus, så du får et lille indblik i temaernes betydning for din hverdag som bygherre. Morgenmøderne er gratis og kun for medlemmer.

Velkommen til morgenmøde, hvor du får viden om de nye aftaledokumenters øgede fokus på overtrædelse af gældende regler eller aftalte vilkår om samfundsansvar, herunder sikkerhed og arbejdsmiljø.

Kl. 7.45 Ankomst, morgenkaffe og morgenbrød

Kl. 8.00 Velkomst ved Bygherreforeningen og Foreningens for Byggeriets samfundsansvar
Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen
Christina Schultz, sekretariatsleder, Foreningen for Byggeriets samfundsansvar

Kl. 8.10 Byggeriets samfundsansvar og de nye aftaledokumenter AB18
Regler og aftalte vilkår samt kontraktuelle og proceduremæssige krav
Muligheder for at forebygge og håndtere eventuelle overtrædelser
Udbudsbetingelserne og efterfølgende kontrol
Andreas Christensen, partner, Horten

Kl. 8.30 Metroselskabet deler strategi og erfaringer fra bygherrepraksis med afsæt i læringspointer fra metrobyggeriet
Metroselskabet er i gang med et større CSR-projekt på arbejdsmiljøområdet, hvor de udvikler nye metoder og prøver at arbejde med arbejdsmiljø på en anden måde. Det skyldes blandet andet de erfaringer, som de har gjort sig på deres nuværende projekter.
Margot Brabrand, Direktør for Sikkerhed og Miljø, Metroselskabet I/S

8.50 Opsamling og fortsat god dag