DTUs indsats som bygherre er løbende blevet udviklet og kvalificeret og spiller i dag en afgørende rolle for universitetet i forhold til at skabe et konkurrencedygtigt universitetsmiljø. Siden 2010 er der investeret mere end 6 mia. kr. i nybyggeri, infrastrukturudvikling og renoveringsprojekter på DTUs campus. På denne studietur kan du se DTU bag facaden, og møde nogle af de personer, der har stået i spidsen for udviklingen.

Du kan desuden møde et af jurymedlemmerne bag Boligfonden Kubens Bygherrepris, og høre hvorfor juryen udvalgte netop DTU som vinder af prisen, og hvad der skal til for at opfylde årets kriterier og være med i kapløbet om at vinde den prestigefyldte pris i 2021.

14:00-14:10 Velkomst og introduktion

Vi mødes ved Hovedindgangen:
DTU, bygning 101A ved receptionen
Anker Engelunds vej 1
2800 Lyngby

14:10-15:00 Rundvisning på campus
Få et overblik over den imponerende campus og de seneste nye projekter i campusudviklingsplanen. Vi kommer bl.a. forbi Bygning 310, der er opført som et 100 pct. digitalt byggeri, og Skylab der skaber rammerne for et spændende iværksættermiljø på DTU samt flere nye bygninger, der kobler undervisnings-, studie- og forskningsmiljøer.

Ina Borup Nørløv, Projektchef og Sektionsleder Plan- og Projektudvikling

Claus Møller Rasmussen, Bygherrechef

15:00-15:30 D står for DTU – og for digitalisering
Efter rundvisningen samles vi i et lokale på campus. Her kan du høre mere om DTUs omfattende strategiske campusplan, som integrerer digitalisering og bæredygtighed, både på bygningsniveau og som bydel og som desuden sætter fokus på at skabe et inviterende og åbent campusmiljø for både de daglige brugere og lokalområdet.

Ina Borup Nørløv, Projektchef og Sektionsleder Plan- og Projektudvikling

Claus Møller Rasmussen, Bygherrechef

15:30-15:50 Juryens beslutningsgrundlag – og nyt om Bygherreprisen 2021
Mød et af jurymedlemmerne, som havde den svære opgave at udvælge en vinder blandt sidste års knap 20 gode indstillinger. Jesper Malm gør dig klogere på udvælgelsesprocessen, juryens overvejelser og arbejde, og på hvad dette års kriterier er, så du ved, hvad der skal til for at vinde den prestigefyldte pris og titlen som Årets Bygherre i 2021.

Jesper Malm, områdechef for kommunikation og udvikling, Bygherreforeningen

15:50-16:00 Afrunding og tak for i dag