På studieturen kommer du bl.a. til at høre om Holbæk Kommunes tanker bag projektet. Derudover vil arkitekten på byggeriet fortælle om udfordringerne ved at skulle samle mange foreninger ét sted.

Sportsbyen samler hele 32 foreninger. De mange faciliteter er fordelt på stueplan, 1. sal og udearealer. På stueplan ligger bl.a. reception, café & restaurant med produktionskøkken, omklædningsfaciliteter, multihal, squashbaner, badmintonhal, tennishal, træningscenter og sundhedscenter. På 1. sal ligger svømmecenteret, bordtennissalen, klubzoner, loungeområder og kontorer. Udendørs i det varierede landskab med søer, sansehave og stier til både ridning, MTB, cross, løb og vandreture ligger atletikstadion, fodboldstadion, træningsbaner, kunstgræsbaner, tennisbaner, padelbaner samt petanquebaner. Holbæk Sportsby har også et stort parkeringsområde samt eget busstoppested.

Projektets ambitiøse strategi har ført til, at Holbæk Sportsby blev kåret til Årets Idrætsbyggeri 2020 foran Amager Bakke, KB-Hallen og Helsingør Stadion. Vi ser frem til at besøge Sportsbyen og høre mere om projektet, og hvad Holbæk har fået ud af at samle de mange idrætsforeninger.

14:00-14:10 Velkomst og introduktion til studieturen

Emily Krygell Schrøder, projektleder, Bygherreforeningen

14:10-14:40 Fra idé til realisering

Holbæk Sportsby har samlet størstedelen af Holbæks idrætsfaciliteter ét sted, hvilket skaber et indbydende samlingssted for både børn og voksne. Sportsbyen har stor indflydelse på mange menneskers liv – både nu og i mange år frem. Men hvordan griber man et projekt som Holbæk Sportsby an? Og hvad kan man lære ud fra projektets proces i forhold til bl.a. udbuddet og samarbejder på tværs? Projektudvikler, Lone Blok Rasmussen, fortæller om tankerne bag Sportsbyen, realiseringen af disse og det tværfaglige samarbejde på byggeriet.

Lone Blok Rasmussen, projektudvikler, Holbæk Kommune

14:40-14:55 De arkitektoniske tanker bag projektet

Holbæk Kommune har samarbejdet med Fonden Holbæk Sportsby og arkitekter fra Kullegaard, som har realiseret ønsket om at samle de mange idrætsfaciliteter. Nicolas Munkø, designleder hos Kullegaard, fortæller her om de arkitektoniske tanker bag projektet samt de udfordringer der kan opstå, når man skal samle flere aktivitetsmuligheder ét sted.

Nicolas Munkø , designleder og medejer, Kullegaard

14:55-15:45 Rundvisning i Sportsbyen
Vi ser området, og der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Nicolas Munkø , designleder og medejer, Kullegaard og Thomas Kullegaard, stifter og medejer, Kullegaard

15:45-16:00 Fælles diskussion og spørgerunde

16:00 Tak for i dag!

Ret til ændringer forbeholdes

COVID-19:
I Bygherreforeningen følger vi hele tiden udviklingen i Coronasituationen tæt, og vi gør vores ypperste for at overholde de seneste retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen. Derfor kan du trygt tilmelde dig vores arrangementer.
OBS: Mød ikke op til et arrangement i Bygherreforeningen, hvis du har symptomer på corona, mistanke om smitte eller afventer testsvar.

På grund af afstandskrav og begrænset kapacitet anbefaler vi at booke i god tid, hvis du vil være sikker på en plads.

Fotokreditering: