Bygherreforeningen inviterer til morgenmøde, hvor foreningens taskforce for digitalisering af byggeriet vil præsentere sine anbefalinger til, hvordan man kan drive en digital transformation i sin byg- og driftsherreorganisation.

Taskforcen består af 13 topledere fra landets største byg- og driftsherreorganisationer. Gennem det seneste år har deltagerne drøftet, hvad der skal til for at skabe en digital transformation af byggeriet, der kan bidrage til mere effektivitet samt øget bæredygtighed og værdiskabelse med udgangspunkt i byg- og driftsherrernes egne ønsker.

På dette morgenmøde får du indblik i taskforcens arbejde og konkrete anbefalinger, som du kan tage med hjem i din egen organisation som udgangspunkt for, hvordan I kan arbejde mere strategisk med digitalisering.

08:00-08:05 Check in i Teams og velkomst til dagen

Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

08:05-08:15 Hvad er potentialerne i en digital transformation af byggeriet?
I 2019 lancerede den daværende regering en strategi for digitalt byggeri. Strategien peger mod byg- og driftsherrernes afgørende rolle i at sikre, at der sker en digital transformation af branchen. Derfor har Bygherreforeningen nedsat en taskforce, der gennem det sidste år har drøftet, hvordan bygherrerne kan udfylde og udnytte denne rolle bedst muligt. Hør, hvilke økonomiske, sociale og miljømæssige potentialer der kan realiseres gennem en øget digitalisering samt, hvorfor det er vigtigt, at du som byg- og driftsherre gør en indsats nu for at skabe en digital transformation.

08:15-08:30 Anbefalinger til ny selvforståelse: Kunden i centrum
Domea.dk er en af landets største udbydere af administration og rådgivning til den almene branche. Igennem de sidste par år har de været på en strategisk udviklingsrejse, hvor de med kundens behov og data i centrum har sat fokus på, hvilke ydelser de skal kunne levere i fremtiden for at være relevante i markedet. Bliv inspireret ud fra Domea.dks anbefalinger til, hvilke strategiske overvejelser du kan gøre for din organisations fremtidige ydelser.

Thomas Holluf Nielsen, adm. direktør, Domea.dk

08:30-08:45 Anbefalinger til bæredygtigt byggeri: Digitale værktøjer er afgørende

Hos Københavns Lufthavne arbejder man indgående med at indsamle data fra driften til at give indblik i, hvordan man kan forbedre kundeoplevelsen samt, hvordan man kan optimere ressourceaftrykket i både byggeri og planlægning. På den måde får virksomheden en unik viden om, hvordan de skal tilbyde de bedste og mest bæredygtige ydelser til deres kunder og slutbrugere. Hør mere om, hvilke digitale værktøjer og teknologier Københavns Lufthavne bruger samt, hvilke af virksomhedens anbefalinger du kan lade dig inspirere af for at få øget bæredygtighed ud af en digital transformation i din organisation

Christian Poulsen, teknisk direktør, Københavns Lufthavne