Det nye AB-system indeholder flere og mere detaljerede bestemmelser, end vi er vant til. For at hjælpe dig til at bruge de nye muligheder i systemet bedst muligt, har Bygherreforeningen udviklet en række praktiske værktøjer, som kan hjælpe dig, når du skal arbejde med aftalesystemet. På dette online kursus får du et overblik værktøjerne, så du kan gå hjem og arbejde videre med dem i din hverdag. Vi ser på værktøjerne og på deres sammenhæng og baggrund i AB-systemet, så du bliver klædt bedre på til at kunne anvende de nye regler proaktivt som professionel bygherre.

Kurset er for alle, som skal arbejde med byggeriets aftalesystem i praksis.  Du kan læse mere om værktøjerne i Bygherreforeningens AB-guide.

10:00-10:10 Velkomst og introduktion til online-værktøjet Teams

Henrik L. Bang, Bygherreforening

10:10-10:50 Gennemgang af de væsentligste AB-værktøjer

• Hvad skal man huske i rådgiveraftalen og entrepriseaftalen
  • Sådan håndterer du ændringer i AB 18

10:50-11:00 Pause

11:00-11:45 AB-værktøjer i praksis

• Projektgennemgang og kvalitet
  • Mangelhåndtering, aflevering og væsentlighedskrav i udbud
  • Konfliktløsning og nye procesregler efter AB

11:45-12:00 spørgsmål fra deltagerne

Faciliteret af Henrik L. Bang Bygherreforeningen

Underviser

Bo Schmidt Pedersen, partner, Advokatfirmaet Poul Schmith/Kammeradvokaten
Bo beskæftiger sig med entrepriseret samt udbudsret, særligt inden for byggeri og anskaffelser til forsvaret. Bo har en lang erfaring i at yde rådgivning om udbud og kontrahering, om forhold under udførelsen samt om håndtering af tvister inden for entrepriseretten, herunder ved førelse af voldgiftssager. Derudover har Bo omfattende erfaring med udbud af byggerier, såvel i traditionelle organisationsformer som i de forskellige samarbejdsformer, der er udviklet inden for byggeriet.

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet. Webinaret afholdes fra kl. 10:00-12:00, og tilmelding er bindende. Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.

Kursusforløb i AB-systemet

Vi har samlet vores kurser i en række kursusforløb, som gør det nemmere for dig at navigere i vores kursusudbud. Du kan som altid vælge blot at deltage i et enkelt kursus, eller du kan vælge at deltage i hele forløbet, så du bliver godt på inden for det enkelte område. Hvis du vil tage et helt kursusforløb eller en del af det, så kontakt om, så hjælper vi med tilmelding. Du kan også opnå rabat ved at købe flere kurser på en gang.