Viden & aktuelt i kategorien:
Aftaler

/
I efteråret 2019 kom den nye Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning (YBB 19). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte rammer for et godt samarbejde.

Vælg den rigtige entrepriseform

, , , /
Hvordan vælger du den rigtige entrepriseform til dit projekt? På denne kursusdag hører du om fordele, ulemper og erfaringer ved de forskellige entrepriseformer, så du bliver klædt på til at vælge den rigtige entrepriseform.

Det første år med det nye aftalesystem

/
Vi diskuterer bygherreerfaringer, muligheder og opmærksomhedspunkter med det nye AB18-system. Enkelte medlemmer har brugt system igennem et stykke tid, mens andre kun er i indledende fase. På mødet deler vi viden og erfaringer. Du får mulighed for at drøfte udfordringer og mulighederne med ligesindende og tage vigtig læring tilbage til egen praksis i din bygherreorganisation.

/
I efteråret kommer den nye ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBB 19). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte rammer for et godt samarbejde.

/
I efteråret kommer den nye Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning (YBB 19). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte rammer for et godt samarbejde.

Nye roller og processer i BR 18

, /
BR18 betyder nye roller og opgaver i samarbejdet mellem bygherrer, myndigheder og rådgivere. I løbet af dette seminar får du en introduktion til BR18, særligt med fokus på de administrative regler og tekniske forhold omkring brand, energi og tilgængelighed.

Totalentrepriser med ABT 18: Hvad kræver det af dig som bygherre?

/
På denne seminardag sætter vi fokus på ABT 18 og dermed totalentrepriseformen. Du får indblik i, hvordan du sikrer dig, at en totalentreprise er det rigtige til dit byggeprojekt samt inspiration til, hvordan du som bygherre får den bedste fordeling af risiko, ansvar, budgetsikkerhed og indflydelse med totalentrepriseformen.

ABR18: Bygherres samarbejde med rådgiver

, /
Få overblik over ABR18. På dette kursus gennemgår vi ABR18 med særligt fokus på bygherrens perspektiv både i kontraheringsfasen, projekterings- og udførelsesfasen og efterfølgende i forbindelse med eventuelle tvister om projekteringsfejl. Fokus er på, hvordan bygherren kan samarbejde med rådgiverne, og du får overblik over roller, aftaler og ansvar.

Introduktion til AB18

/
Har du brug for et hurtigt overblik over AB18? På dette endagskursus får du et kompakt overblik over AB18, med nedslag i de væsentligste ændringer i det nye aftalesystem.