Viden & aktuelt i kategorien:
Byggeri, drift og anlæg

Lokalt møde: Den gode forhåndsdialog (Sorø)

/
Vil du være med til at kickstarte en tættere dialog mellem bygherre-teamet og din lokale byggemyndighed? Og vil du høre, hvordan en god forhåndsdialog kan lette byggeansøgningsprocessen? Tag del i debatten og få råd til den gode og værdiskabende forhåndsdialog.

Lokalt møde: Den gode forhåndsdialog (Hillerød)

/

Topmøde for bygherrer på tværs af anlægssektoren

/
På denne dag samler vi bygherrer på tværs af anlægssektoren. Konferencen er for bygherrer, som arbejder med projekter inden for forsyning, energi, vand, veje, transport, broer og andre dele af anlægssektoren. Vi sætter særligt fokus på bygherres udfordringer og muligheder – både hvad angår samarbejdsformer, tendenser i markedet, udbudsformer, bæredygtighed, klimasikring og udvikling.

Uddannelsesforløb: Introduktion til bygherrerollen

/
Dette uddannelsesforløb er sammensat til dig, som har brug for en bred introduktion til bygherrerollen. Alle kurserne kan forsat købes enkeltvist, men med dette forløb klædes du godt på til at tage de første skridt ind i bygherrerollen.

Bygherrebarometret – et kig i krystalkuglen 2025

/
Vi inviterer til en ny konference om aktuelle trends og tendenser i byggeriet baseret på de nyeste markedsundersøgelser blandt landets bygherrer og developere. Her får du indblik i bygherrernes præferencer og prioriteringer, nu og de kommende år, og et overblik over, hvordan markedet bevæger sig inden for bl.a. bæredygtighed.

Arealoptimering som vej til bæredygtighed

/
Sidder du med arealoptimering, Space Management eller er du involveret i byggeprojekter, hvor reduktion i arealforbrug er på agendaen? Så tag med på denne konference, hvor vi sætter fokus på arealoptimering på tværs af byg- og driftsherreperspektiver. På dagen diskuterer vi både kapacitetsberegninger, de gode eksempler, og hvordan du analyserer din ejendomsportefølje og sikrer en god brugerproces undervejs. Konferencen arrangeres i samarbejde med Dansk Facilities Management.

Interessenthåndtering og brugerdialog

/
For at give dit projekt de bedste forudsætninger for at klare sig godt, er det vigtigt at have opbakning fra forskellige interessenter allerede tidligt i processen. Her skal man dog være opmærksom på, hvordan man inddrager og håndterer interessenterne bedst muligt. Derudover bør man særligt være opmærksom på brugerne, som ofte er en af de vigtigste interessentgrupper at håndtere. Hvornår skal man inddrage dem i processen – og hvordan skaber man god dialog med dem undervejs?

Universelt Design Dag 2024

/
Hvordan kan vi skabe ligeværdig adgang for alle mennesker, når vi designer og bygger byer og bygninger? På denne konferencedag sætter vi fokus på, hvorfor og hvordan bygherrer bør indtænke universelt design i bygninger og byområder allerede helt tidligt i processen, og hvordan vi kan gøre universelt design konkret og fastholde de gode intentioner hele vejen gennem byggeprocessen. Dagen afholdes i samarbejde med BUILD og Danske Handicaporganisationer.

Bygherreforeningens efteruddannelse til arbejdsmiljøkoordinatorer

/
Succesfuld arbejdsmiljøkoordination er et væsentligt aktiv for bygherreorganisationen. Men rollen som arbejdsmiljøkoordinator er ofte svær at sætte faste standarder for, og det kan være udfordrende at finde frem til en systematik, der sikrer, at indsatsen opnår den ønskede tyngde og effekt. At løfte rollen som arbejdsmiljøkoordinator, og indgå som proaktiv sparringspartner, kræver desuden høj bevidsthed om egen praksis og systematisering af relationer og processer.

Det gode byggeprogram

, /
Byggeprogrammet er et af bygherrens vigtigste redskaber til at sikre, at visioner og krav i et projekt bliver fastlagt og kan overleveres til de parter, der skal stå for realiseringen af projektet. Få indblik i grundelementerne i det gode byggeprogram, og de nødvendige strategiske overvejelser bag, og bliv rustet til at skabe den bedst mulige platform for dit projekt.