Viden & aktuelt i kategorien:
Økonomi

Bygherrernes Projektlederuddannelse Del 2: Strategisk ledelse, forretninger og processer

, , , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som proces- og projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsens anden del fokuserer på strategiske valg, beslutningsgrundlag og samarbejdsstrategier.

Robuste projekter med økonomi- og risikostyring

, /
På dette kursus tager vi fat i, hvordan du håndterer projektøkonomien gennem byggeprojektet. Kurset giver dig et indblik i, hvordan du kan styre din økonomi og tidsplan samtidig med at du arbejder med risikostyring undervejs i projektet.

Totaløkonomi i byggeprojektet

/
Anlægsøkonomien er ofte det styrende parameter, når der skal foretages valg af løsninger, eller når der sker ændringer i projektet, men bør vi ikke i højere grad tænke totaløkonomisk? På denne seminardag tager vi fat i totaløkonomiske vurderinger. Du får indblik i, hvordan du som bygherre indarbejder totaløkonomi i projektet og på de forskellige muligheder for at inkludere totaløkonomi i projekt- og udbudsformer.

Økonomi i udførelsen

/
På dette kursus tager vi fat i, hvordan du håndterer økonomi i udførelsesfasen af byggeprojektet. Kurset giver dig et indblik i, hvordan du kan styre din økonomi, tidsplan og byggeproces og holde styr på alle forhold undervejs gennem udførelsen, når projektet først ruller, og budgettet skal overholdes.

Økonomistyring for bygherrer

, , /
Få inspiration til, hvordan du som bygherre kan etablere en god form for økonomistyring og risikohåndtering allerede tidligt i processen og følge op på denne undervejs i byggeprojektet. Seminaret tager fat på økonomistyring under de nye aftalevilkår. Her får du et overblik over aftaleforhold, honorarmodeller og økonomistyring fra forskellige perspektiver, hvor drift og vedligehold tænkes ind i budgettet fra start.

Bygherrernes projektlederuddannelse Del 1: Projekt- og procesledelse

, , , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsens første del fokuserer på projekt- og procesledelse i byggeriet gennem konkrete projektledelsesmodeller og styringsværktøjer.

Bygherrernes Projektlederuddannelse

, , , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som proces- og projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsen udbydes i samarbejde med Implement Consulting Group.