Viden & aktuelt i kategorien:
Planlægning

Kommunale flerbrugerhuse og kloge kvadratmeter

, /
Mange steder arbejder man på at lægge flere funktioner sammen i et hus, både for at skabe værdi for brugerne ved at opfordre til fællesskab, men også for at tænke i kloge kvadratmeter. Men hvornår giver det reel værdi? Hvordan organiserer vi byggeri og drift? Og hvordan løser vi de udfordringer, der kan opstå på tværs af interessentgrupper?

Morgenmøde: Vejledning i terrorsikring

, /
Frygten for nye terrorhændelser er dagligdag i store dele af Europa. Flere organisationer inden for bl.a. byggeriet har efterspurgt klarere retningslinjer for hvornår og hvordan man bør arbejde med sikkerhed og terrorsikring. Et behov der kun er blevet mere aktuelt efter sensommerens bombeanslag mod offentlige institutioner i Danmark. Nye anbefalinger og vejledninger er nu på vej. Få et overblik på dette morgenmøde.

Vælg den rigtige entrepriseform

, , , /
Hvordan vælger du den rigtige entrepriseform til dit projekt? På denne kursusdag hører du om fordele, ulemper og erfaringer ved de forskellige entrepriseformer, så du bliver klædt på til at vælge den rigtige entrepriseform.

Bygherrernes Projektlederuddannelse Del 2: Strategisk ledelse, forretninger og processer

, , , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som proces- og projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsens anden del fokuserer på strategiske valg, beslutningsgrundlag og samarbejdsstrategier.

Robuste projekter med økonomi- og risikostyring

, /
På dette kursus tager vi fat i, hvordan du håndterer projektøkonomien gennem byggeprojektet. Kurset giver dig et indblik i, hvordan du kan styre din økonomi og tidsplan samtidig med at du arbejder med risikostyring undervejs i projektet.

Ledningsarbejder og gæsteprincippet

, /
Udgifter til ledningsarbejder kan være en ubehagelig overraskelse i et byggeprojekt, især der ikke er taget højde for det i anlægsbudgettet. På dette kursus giver vi dig overblik over de grundlæggende regler inden for ledningsret og gæsteprincippet og et indblik i dine muligheder for at forebygge ubehagelige overraskelser.

Økonomistyring for bygherrer

, , /
Få inspiration til, hvordan du som bygherre kan etablere en god form for økonomistyring og risikohåndtering allerede tidligt i processen og følge op på denne undervejs i byggeprojektet. Seminaret tager fat på økonomistyring under de nye aftalevilkår. Her får du et overblik over aftaleforhold, honorarmodeller og økonomistyring fra forskellige perspektiver, hvor drift og vedligehold tænkes ind i budgettet fra start.

Kommunale flerbrugerhuse og kloge kvadratmeter

Bygherren for bordenden

, /
Få optimeret dit beslutningsgrundlag, og placer dig for bordenden i dine projekter med et godt greb om byggeriets styringsredskaber. Dette seminar giver dig indsigt i, hvordan du med begreber som kvalitetsmål, videndeling, data og åbenhed i samarbejdet kan styrke dit beslutningsgrundlag og etablere grundlaget for bedre en byggeproces med dine samarbejdspartnere med hånden på kogepladen og dig for bordenden.

Tidlig entreprenørinddragelse

, /
Bygherreforeningens populære seminar om tidlig entreprenørinddragelse giver dig overblik over forskellige former for tidlig entreprenørinddragelse. I løbet af dagen får du forskellige vinkler på fordele og ulemper ved de forskellige modeller: Både i forhold til det juridiske, tilrettelæggelsen af processen og de rammer det giver for samarbejde.