Viden & aktuelt i kategorien:
Planlægning

Få inspiration til strategiske partnerskaber

, /
Seminaret tager fat i erfaringer fra strategiske partnerskaber for at evaluere på, hvilke elementer af partnerskabet, som har fungeret. Du får gode råd til det organisatoriske set op både hvad angår kompetencer og kontrakter, og vi diskuteres muligheder og ulemper ved samarbejdsformen.

Økonomistyring for bygherrer

, , /
Få inspiration til, hvordan du som bygherre kan etablere en god form for økonomistyring og risikohåndtering allerede tidligt i processen og følge op på denne undervejs i byggeprojektet. Seminaret tager fat på økonomistyring under de nye aftalevilkår. Her får du et overblik over aftaleforhold, honorarmodeller og økonomistyring i et totaløkonomisk perspektiv, hvor drift, vedligehold tænkes ind i budgettet fra start.

Bygherrernes Projektlederuddannelse

, , , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som proces- og projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsen udbydes i samarbejde med Implement Consulting Group.

Sådan gennemfører du et godt udbud med forhandling

, , /
Få gode råd og tricks til tilrettelæggelsen af udbud og den efterfølgende dialog. Udbud med forhandling er en fleksibel udbudsform, som Bygherreforeningen anbefaler sine medlemmer. På dette kursus får du et godt indblik i mulighederne og faldgruberne i processen.

Sådan laver du en business case

, , , /
Få inspiration til din business case og lær, hvordan du kan arbejde med dit byggeri som del af en større samfunds-økonomisk eller politisk sammenhæng. Kurset arbejder med bygherrens business case, ligesom du får forskellige redskaber til at formulere dit byggeprojekts visioner til et konkret byggeprogram.

Tidlig entreprenørinddragelse – sådan skabes der værdi for alle

, , , , , , /
Få værktøjer til at fastlægge projektets spilleregler, når entreprenøren inddrages tidligt. På seminaret får du viden om, hvornår og hvordan entreprenørens kompetencer kan bringes i spil bedst muligt. Ligesom du får indblik i, hvor-dan samarbejdet kan glide, så alle parter får udbytte af entreprenørens tidlige inddragelse.

Ledningsarbejder og gæsteprincippet - udgifter og ansvar i byggeprojektet

, /
På dette kursus får du overblik over regler og problemstillinger for ledningsarbejder, som bygherrerne skal have overblik over, når der skal flyttes eksisterende ledninger eller anbringes nye. Det gælder både juridisk, men også strategisk i forhold til at skabe bedre processer og spare udgifter.