Viden & aktuelt i kategorien:
Samarbejde

Bygherreprisen Building Awards Licitationen Bygherreforeningen

Vinder af Bygherreprisen 2019: ”Vi har fået københavnerne til at forstå, hvad det er vi laver i Aalborg”

/
Sidste år vandt Himmerland Boligforening Bygherreprisen 2019 ved løfte den ellers udfordrede bydel Aalborg Øst. Den landsdækkende eksponering har givet det nordjyske boligforening vind i sejlende, og har åbnet op for nye fællesskaber og skabt stolthed iblandt medarbejderne. Nu kan alle indstille nye kandidater til prisen frem til d. 18. august, der hylder det ansvarlige samarbejde.
arbejdsmiljø vejdirektoratet sikkerhed ulykker byggeri bo-vest Gentofte Kommune Bygherreforeningen

Topledere viser vejen til færre ulykker

/
Øget fokus på arbejdsmiljø og sikkerhed i topledelsen hos Gentofte Kommune, Vejdirektoratet og det almene boligselskab Bo-Vest skal føre til færre ulykker og mere produktivitet på de tre organisationers byggepladser. Den nye tilgang bygger på erfaringer fra offshore branchen, hvor det er lykkes næsten at undgå store ulykker.

Renoveringsopgaver i høj kurs hos kommuner efter fjernelse af anlægsloftet

, , , /
Med fjernelsen af anlægsloftet i år, har landets kommuner nu mulighed for at fremskynde opgaver efter eget valg. En rundspørge i tre kommuner viser, at det særligt er planlagte renoveringsopgaver, som bliver fremrykket, da nybyggeri af forskellige årsager er vanskeligt under coronakrisen.
Anlægsloft daginstitution bygherreforeningen corona

Højere anlægsloft bør følges op af højere beløbsgrænser i tilbudsloven

, , , /
Kommunerne skal have mulighed for at igangsætte flere byggeprojekter og dermed være med holde gang i erhvervsliv og beskæftigelse under coronakrisen. Man bør samtidig justere beløbsgrænserne i udbudsreglerne, for at gøre det nemmere at få virksomheder og håndværkere i gang med det samme på fx tomme skoler og daginstitutioner
klimapartnerskab rapport bilag bygherreforeningen

Klimapartnerskab viser vejen til et bæredygtigt byggeri

, , , /
Efter fire måneders intensivt arbejde og involvering af mere end 100 fagfolk, har klimapartnerskabet for byggeri og anlæg udgivet sin resultatrapport. Bygherreforeningen har deltaget aktivt i arbejdet og støtter op om mange af de gode forslag.
klimapartnerskab rapport bilag bygherreforeningen

Bygherreforeningen bidrager til ny klimahandlingsplan

/
Bygherreforeningen skal sammen med bl.a. Dansk Byggeri og Dansk Industri frem mod februar 2020 komme med bud på, hvordan bygge- og anlægsbranchen skal bidrage til at vi bliver klimaneutrale i 2050 i regeringens klimapartnerskab for byggeri og anlæg

Bygherrer skal drive den bæredygtige udvikling

/
Bygherreforeningen lancerer fredag d. 10 januar et manifest med udgangspunkt i FNs verdensmål, der skal hjælpe bygherrer med en bæredygtig omstilling af deres arbejde.

Tidlig entreprenørinddragelse

, /
Her får du forskellige vinkler på fordele og ulemper ved de forskellige modeller for tidlig entreprenørinddragelse. Både i forhold til det juridiske, tilrettelæggelsen af processen og de rammer, det giver for samarbejde.

Online seminar: Digital mødefacilitering og effektive webinarer

, , /
Som følge af COVID-19 har mange fået øjnene op for online møder og webinarer, som på mange måder er mere effektive end fysiske møder. Men det online rum stiller store krav til kommunikationen, og derfor kan du nu blive klogere på, hvad der skal til, for at blive en god online mødefacilitator og på, hvordan afholder du et udbytterigt webinar.

Møder med resultater: Værktøjer til mødefacilitering

, , /
Nedbring mødetiden og skab stærkere resultater i samspil med projektgruppen med nogle effektive og strukturerede metoder til din mødefacilitering. Her får du værktøjer og metoder til at bringe projektgruppen effektivt fra idé til beslutning med en tydelig struktur.
corona smitte byggeri byggeplads

Teamledelse og det effektive projektsamarbejde

, /
Denne kursusdag hjælper dig til at styrke byggeprojektet ved at skabe et stærkt fundament for samarbejdet i projektgruppen. Teamledelse er en proces, hvor du gearer projektgruppen til, at alles faglige og personlige kompetencer kommer i spil til gavn for byggeprojektet. På dette kursus får du viden og værktøjer, som kan hjælpe dig til at sikre samspillet i et effektivt projektteam på både kort og langt sigt.

Online kursus om YBB19: Ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning

, , /
På dette online kursus får du en kort introduktion til den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte rammer for et godt samarbejde.

Bygherrernes Projektlederuddannelse

, , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som proces- og projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsen udbydes i samarbejde med Implement Consulting Group.

Bygherrernes projektlederuddannelse del 1: Projekt- og procesledelse

, , /
Projektlederuddannelsen er direkte målrettet de udfordringer, du som projektleder står over for på et byggeprojekt. Uddannelsens første del fokuserer på projekt- og procesledelse i byggeriet gennem konkrete projektledelsesmodeller og styringsværktøjer.

Besøg i Delehusene – Venligbolig Plus Bebyggelse

, /
Vi besøger Delehusene på Roskildevej på Frederiksberg, som er en del af Venligbolig Plus konceptet. Delehusene rummer 41 boliger til studerende og flygtninge. Boligerne er en del af Venligbolig Plus konceptet, som vandt en Building Award i 2019. Vi får en rundtur i de nyopførte boliger og hører historien bag.

Besøg på Nyt Hospital Herlev

, , /
Kom med på besøg på Nyt Hospital Herlev. Den nye del af hospitalet består af et nyt akutcenter, et mor- og barncenter, et center til fordybelse og tro og en ny regional sterilcentral. Vi skal besøge de nye dele af hospitalet og høre om den lange proces frem mod aflevering.