Viden & aktuelt i kategorien:
Samfundsansvar

Renoveringsopgaver i høj kurs hos kommuner efter fjernelse af anlægsloftet

, , , /
Med fjernelsen af anlægsloftet i år, har landets kommuner nu mulighed for at fremskynde opgaver efter eget valg. En rundspørge i tre kommuner viser, at det særligt er planlagte renoveringsopgaver, som bliver fremrykket, da nybyggeri af forskellige årsager er vanskeligt under coronakrisen.
Anlægsloft daginstitution bygherreforeningen corona

Højere anlægsloft bør følges op af højere beløbsgrænser i tilbudsloven

, , , /
Kommunerne skal have mulighed for at igangsætte flere byggeprojekter og dermed være med holde gang i erhvervsliv og beskæftigelse under coronakrisen. Man bør samtidig justere beløbsgrænserne i udbudsreglerne, for at gøre det nemmere at få virksomheder og håndværkere i gang med det samme på fx tomme skoler og daginstitutioner
klimapartnerskab rapport bilag bygherreforeningen

Klimapartnerskab viser vejen til et bæredygtigt byggeri

, , , /
Efter fire måneders intensivt arbejde og involvering af mere end 100 fagfolk, har klimapartnerskabet for byggeri og anlæg udgivet sin resultatrapport. Bygherreforeningen har deltaget aktivt i arbejdet og støtter op om mange af de gode forslag.
klimapartnerskab rapport bilag bygherreforeningen

Bygherreforeningen bidrager til ny klimahandlingsplan

/
Bygherreforeningen skal sammen med bl.a. Dansk Byggeri og Dansk Industri frem mod februar 2020 komme med bud på, hvordan bygge- og anlægsbranchen skal bidrage til at vi bliver klimaneutrale i 2050 i regeringens klimapartnerskab for byggeri og anlæg

Bygherrer skal drive den bæredygtige udvikling

/
Bygherreforeningen lancerer fredag d. 10 januar et manifest med udgangspunkt i FNs verdensmål, der skal hjælpe bygherrer med en bæredygtig omstilling af deres arbejde.

Online seminar: Kom godt fra start - Gode råd til skolebyggeri

, , /
Renovering og ombygningsprojekter på skoleområdet bliver fremrykket i stor stil i de kommende måneder. Men hvad bør du være opmærksom på, hvis du gerne vil forbedre indeklimaet? Og hvordan sikrer du både bevægelse og inspirerende indretning af faglokaler i dit projekt? På dette onlinekursus får du en indføring i godt skolebyggeri.

Online seminar: Kom godt fra start - Gode råd til plejeboligbyggeri

, , /
Flere plejeboligprojekter bliver sat i søen som en del af de opgaver, der fremrykkes i kommunerne efter ophævelsen af anlægsloftet. Står du som bygherre foran renovering eller nybyg på plejeboligområdet, kan du på dette korte onlinekursus få en række gode råd til, hvordan du skaber de mest optimale rammer for de ældre beboere.

Fede ungemiljøer på erhvervsskolerne

, , /
Hvordan kan vi indrette attraktive studiemiljøer på erhvervsskoler og ungdomsuddannelser, som tiltaler de unge og giver dem lyst til at være på skolen, og som samtidig skaber identitet omkring fag og faglighed? Med denne konference sætter vi fokus på erhvervsskolernes fysiske rammer både på nye og eksisterende skoler.

Besøg i Delehusene – Venligbolig Plus Bebyggelse

, /
Vi besøger Delehusene på Roskildevej på Frederiksberg, som er en del af Venligbolig Plus konceptet. Delehusene rummer 41 boliger til studerende og flygtninge. Boligerne er en del af Venligbolig Plus konceptet, som vandt en Building Award i 2019. Vi får en rundtur i de nyopførte boliger og hører historien bag.

Byliv og fællesskaber i nye byområder

, /
Som bygherre har du ikke bare ansvar for bygningen, men også for det omkringliggende byområde. I de seneste år er der set flere eksempler på bygherrer, der tager ansvar for at bidrage til udviklingen af nye byområder rundt om i landet. På dette seminar tager vi fat i eksemplerne og diskuterer, hvordan vi skaber gode og trygge by- og boligområder, som indbyder til fællesskab og giver liv omkring bygningerne.

Bygherrens forankring af verdensmål

/
Blive klogere på, hvordan du kan forankre arbejdet med FNs 17 verdensmål. Med udgangspunkt i to cases fra forskellige bygherreorganisationer kommer du på dette seminar igennem oplæg og workshops, som inspirerer dig til, hvordan du implementerer verdensmålene i din egen organisation.