Viden & aktuelt i kategorien:
Samfundsansvar

Bygherrens centrale rolle for cirkulær økonomi i bygge- og anlægsbranchen

, , /
Bygherrens ambitioner, prioriteringer, risikovillighed og målsætninger er afgørende for valget af materialer i byggeri og anlæg, og i hvor høj grad affald håndteres effektivt som ressourcer, og dermed hvor stor en andel af genbrug og genanvendelse, der kan opnås.

Kommunale flerbrugerhuse og kloge kvadratmeter

, /
Mange steder arbejder man på at lægge flere funktioner sammen i et hus, både for at skabe værdi for brugerne ved at opfordre til fællesskab, men også for at tænke i kloge kvadratmeter. Men hvornår giver det reel værdi? Hvordan organiserer vi byggeri og drift? Og hvordan løser vi de udfordringer, der kan opstå på tværs af interessentgrupper?

Den professionelle bygherres arbejde med FN's 17 verdensmål

/
Bygherreforeningen satte i foråret en proces i gang som skal understøtte medlemmernes arbejde med implementering af FN’s 17 verdensmål – få foreløbige anbefalinger, hør inspirerende cases og drøft, hvordan du som bygherre kan skabe fremdrift ved at sikre bæredygtig udvikling gennem planlægning, indkøb og gennemførelse af bygge- og anlægsprojekter samt i den efterfølgende drift af bygninger og anlæg.

Morgenmøde: Sådan får du flere faglærte på dit projekt

, /
Der er mangel på faglærte i byggeriet. Det skaber flaskehalsproblemer og giver prisstigninger. Hør mere om, hvordan bygherrerne kan sikre udmøntningen af arbejdsklausuler og skabe flere lærepladser på egne byggepladser – og dermed være med til at løse fremtidige kapacitetsproblemer. Mød bl.a. Byg med unge-alliancen.

Seniorboliger og fremtidens bolig

/
Seniorbofællesskaber er skudt op de seneste år, og stadig flere ønsker at bo sammen med andre i mere eller mindre forpligtende fællesskaber. Men hvad er det for en type boliger og fællesskaber der er behov for, og hvilke erfaringer kan vi lære af?