Viden & aktuelt i kategorien:
Styring og økonomi

Uddannelsesforløb: Styring og økonomi for bygherrer

/
Tilmeld dig uddannelsesforløbet i styring og økonomi, så du er klædt godt på til at sikre robuste bygge- og anlægsprojekter samt at lede projekt, medarbejdere og samarbejdspartnere sikkert i mål.

Robuste projekter og effektiv risikohåndtering

/
Effektiv risikostyring kan gøre din økonomi, tidsplan og byggeproces mere robust over for usikkerheder. Dette kursus tager fat i de gode eksempler på, hvordan du kan indarbejde risikostyring både i udbud og processer, så du som bygherre får bedre projekter med færre overraskelser.

Økonomistyring og contract management for bygherrer

/
På dette kursus får du en introduktion til økonomistyring i totaløkonomisk perspektiv. Du bliver klædt på til at overskue og navigere sikkert i den komplekse organisering af samarbejdspartnere og kontraktforhold i byggeprojektet samt råd til effektiv opfølgning undervejs.

Byggeriets Business Case

/
Få værktøjer til at italesætte dit projekts værdiskabelse. På dette kursus lærer du, hvordan du etablerer et robust fundament for dit byggeri ved at italesætte det som del af en større økonomisk sammenhæng – gennem den gode Business Case. Du lærer at afdække potentialerne i projekterne, blandt andet gennem overvejelser om formål, scenarieanalyse, gevinstrealisering og følsomhedsanalyse (påvirkning af nøgletal).

Budgetplanlægning i byggeprojekter - dynamiske styringsværktøjer

/
Bliv skarp på den tidlige budgetplanlægning og få inspiration til, hvordan du som bygherre kan bruge den økonomiske ramme for projektet aktivt.

Bygherrefestival 2023

, , , , , , /
Tilmeld dig en dag, hvor du kan blive inspireret, netværke og få nye faglige perspektiver. Til Bygherreforeningens nyskabende festival samler vi medlemmerne til en faglig festdag for professionelle bygherrer. Her kan du opleve tankevækkende oplæg og debatter i uformelle rammer, når vi sammen med markante og inspirerende stemmer fra branchen stiller skarpt på den sociale, miljømæssige og økonomiske bæredygtighed i byggebranchen.