Viden & aktuelt i kategorien:
Kurser

ABR18: Bygherres samarbejde med Rådgiver

, /
Få overblik over ABR18. På dette kursus gennemgår vi ABR18 med særligt fokus på bygherrens perspektiv i både kontraheringsfasen, projekterings- og udførelsesfasen og efterfølgende i forbindelse med eventuelle tvister om projekteringsfejl. Fokus er på, hvordan bygherren kan samarbejde med rådgiverne, og du får overblik over roller, aftaler og ansvar.

Tildelingskriterier og evalueringsmodeller

, /
Få viden og indsigt i de forskellige muligheder du har for at arbejde med tildelingskriterier og evalueringsmodeller i udbud. Kurset giver dig overblik over de lovgivningsmæssige rammer, og vi drøfter, hvor klager, anker og afgørelser peger hen. På kurset bliver du også klogere på Værdibygs populære vejledning ‘Kvalitet som tildelingskriterium’ og opdateringen heraf.

ABR18: Bygherres samarbejde med Rådgiver

AB18 for bygherrer

/
Kurset AB18 for bygherrer giver dig de grundlæggende forudsætninger for, at din bygherreorganisation bliver godt funderet AB-systemet. På kurset bliver du klar til at navigere i alle aftaledokumenter i hele systemet, så du kan håndtere blandt andet kontraktindgåelse og projektstyring ud fra byggeriets nye aftalesystem.

AB18 for bygherrer

/

Overblik over ydelsesbeskrivelser (YBL18)

/
Kurset giver dig overblik over de nye ydelsesbeskrivelser YBL18. Kurset sætter fokus på, hvordan du som bygherre sikrer at få de rette ydelser til opgaven, og hvordan du kan forbedre samarbejdet med rådgiveren. Du får også en introduktion Bygherreforeningens forslag til afvigelser, og hører om arbejdet med ydelsesbeskrivelser for bygherrerådgivning.

Overblik over ydelsesbeskrivelserne (YBL18)

/

Bygherres krav og kontrol af samfundsansvar

, /
Kurset bygger på praksis og giver dig solidt indblik i de kontraktuelle og proceduremæssige krav, samt i dine muligheder for at forebygge og håndtere eventuelle overtrædelser gennem formulering af udbudsbetingelserne, kontrakter og efterfølgende kontrol.

Bliv klædt på til de nye roller og processer med BR18

, /
BR18 betyder nye roller og opgaver i samarbejdet mellem bygherrer, myndigheder og rådgivere. I løbet af dette seminar får du en introduktion til BR18, særligt med fokus på de administrative regler og tekniske forhold omkring brand, energi og tilgængelighed.