Viden & aktuelt i kategorien:
Kurser

Sådan gennemfører du et godt udbud med forhandling

/
Udbud med forhandling er en fleksibel udbudsform, som Bygherreforeningen anbefaler sine medlemmer. På dette kursus får du et godt indblik i mulighederne og faldgruberne i processen, og du får gode råd og tricks til tilrettelæggelsen af udbud og den efterfølgende dialog.

Ydelsesbeskrivelser for bygherrerådgivning (YBB)

/
I efteråret kommer den nye ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBB). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte rammer for et godt samarbejde.

Ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBB)

Sådan gennemfører du et godt udbud med forhandling

BR18 for bygherrer

, /
BR18 betyder nye roller og opgaver i samarbejdet mellem bygherrer, myndigheder og rådgivere. I løbet af dette seminar får du en introduktion til BR18, særligt med fokus på de administrative regler og tekniske forhold omkring brand, energi og tilgængelighed.

Ledningsarbejder og gæsteprincippet

, /
Udgifter til ledningsarbejder kan være en ubehagelig overraskelse i et byggeprojekt, især der ikke er taget højde for det i anlægsbudgettet. På dette kursus giver vi dig overblik over de grundlæggende regler inden for ledningsret og gæsteprincippet og et indblik i dine muligheder for at forebygge ubehagelige overraskelser.

ABT for bygherrer

/
Totalentrepriser er en entrepriseform i vækst, og på denne seminardag sætter vi fokus på ABT18 og dermed totalentreprise. Vi tager fat i centrale spørgsmål som, hvordan sikrer du dig, at en totalentreprise er det rigtige til dit byggeprojekt, og hvordan sikrer du dig, at du som bygherre får den bedste fordeling af risiko, ansvar, budgetsikkerhed og indflydelse?

Lysets påvirkning af indeklima

/
Hvordan kan belysningen understøtte arkitekturen, orienteringen og trygheden, samtidig med at den kan facilitere oplevelser, møder, lokal forankring og nye fællesskaber? Dette seminar om lys er det første i en række. Seminaret giver dig en grundforståelse for, hvad lys er og større bevidsthed om lysets betydning for vores velbefindende og oplevelsen af vores miljøer.

Konflikthåndtering og forhandling i AB18

, /
Dette kursus handler om konflikthåndtering og konfliktløsning i byggeprojekter med udgangspunkt i de muligheder, der ligger i AB-systemet. Du får samtidig indblik i de værktøjer, du kan bruge til at finde en model for konfliktløsning, der passer dig, og som også bidrager til at udvikle en fælles tilgang til forebyggelse og håndtering af konflikter.

Økonomi i udførelsen

/
På dette kursus tager vi fat i, hvordan du håndterer økonomi i udførselsesfasen af byggeprojektet. Kurset giver dig et indblik i, hvordan du kan styre din økonomi, tidsplan og byggeproces og holde styr på alle forhold undervejs gennem udførelsen.