Viden & aktuelt i kategorien:
Medlemsmøder

Den professionelle bygherres arbejde med FN's 17 verdensmål

/
Bygherreforeningen satte i foråret en proces i gang som skal understøtte medlemmernes arbejde med implementering af FN’s 17 verdensmål – få foreløbige anbefalinger, hør inspirerende cases og drøft, hvordan du som bygherre kan skabe fremdrift ved at sikre bæredygtig udvikling gennem planlægning, indkøb og gennemførelse af bygge- og anlægsprojekter samt i den efterfølgende drift af bygninger og anlæg.

Det første år med det nye aftalesystem

/
Vi diskuterer bygherreerfaringer, muligheder og opmærksomhedspunkter med det nye AB18-system. Enkelte medlemmer har brugt system igennem et stykke tid, mens andre kun er i indledende fase. På mødet deler vi viden og erfaringer. Du får mulighed for at drøfte udfordringer og mulighederne med ligesindende og tage vigtig læring tilbage til egen praksis i din bygherreorganisation.

Morgenmøde: Bygherrens rolle som katalysator for uddannelse af faglærte i Danmark

, /
Der er mangel på faglærte i byggeriet. Det skaber flaskehalsproblemer og giver prisstigninger. Hør mere om, hvordan bygherrerne kan sikre udmøntningen af arbejdsklausuler og skabe flere lærepladser på egne byggepladser – og dermed være med til at løse fremtidige kapacitetsproblemer. Mød bl.a. Byg med unge-alliancen.

Morgenmøde om MgO-sagen: Hvad kan bygherrer lære af sagen?

, , /
Hør blandt andet om anbefalinger til certificeringer o.l. i udbud og aftalegrundlag og om, hvordan det nye AB-system kan hjælpe bygherren i relation til ansvarsbedømmelse. Du kan bl.a. møde Sirius Advokater, der har været engageret i MgO-sagerne på bygherreside.